Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Etablerad Startup med bas i Thailand söker team members

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-05-01, 21:03 #1
marcuslind marcuslind är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 188
marcuslind marcuslind är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 188
Standard Etablerad Startup med bas i Thailand söker team members

Hej allihoppa.
Driver en marknadsföringstjänst där vi hjälper företag att hitta bloggar och andra hemsidor som vill skriva om deras produkter. Detta ger företagen både direkt trafik ifrån läsare som klickar sig in på företagets hemsida, men även värdefulla länkar som förbättrar deras värde i sökmotorerna.

Har blivit utvald av Echelon (http://e27.co/echelon/) som en av 100 mest lovande startupsen i Asien. Pitchade b la på scen på Echelon Thailand Satellite (Se Pitch här: http://www.youtube.com/watch?v=IvTsxKSmAt4)

Har även blivit inbjuden till SeedStars World (http://www.seedstarsworld.com/) Invite Only Region event som en av de mest lovande startupsen. Kommer att pitcha på scen i Juni inför b la Geeks on a Plane och Dave McClure ifrån 500 Startups.

Vi har en lanserad tjänst och når idag ut till ca 9,000,000 läsare i månaden i vårt nätverk av hemsidor som nyttjar tjänsten. Vi har ca 150st företag som nyttjar tjänsten för att bli matchade med idag ca 3000st bloggar/hemsidor.

En stor del av vår fokus ligger idag på att expandera vårt team och ta in riskkapital för att kunna skala snabbare.

Vi siktar väldigt högt, är väldigt seriösa och ser en försäljning av bolaget i framtiden som potentiell exit-strategi.

Jag skriver här för att söka följande personer:
• Du som är riktigt duktig på Marknadsföring och Försäljning på nätet. Kunskaper inom PPC, Affiliate, Analyser/Konverteringar/, SEO och skala tjänsten större både på den svenska och globala marknaden.

• Du som känner dig väldigt duktig på programmering av webbapplikationer och har bra, dokumenterad flera års professionell erfarenhet ifrån detta. Söker inte dig som endast arbetat i Wordpress eller Drupal. Söker dig som gärna bygger applikationer på egen hand utan färdiga CMS'er.

Idag drivs bolaget ifrån Bangkok, Thailand även om fokus just nu fortfarande ligger på den nordiska marknaden. Är öppen för att flytta dit som behövs oavsett om det är Silicon Valley, Stockholm, Bangkok, New York eller annan plats där ev. investerare eller partners skulle föredra att verksamheten hade sin bas.

Kunskaperna ovan finns redan i bolaget hos 1 person. På grund utav att tjänsten växer kraftigt så finns det dock behov för fler individer för att avlasta arbetet.

Vad får du ut av partnerskapet? Delägarskap, låg lön, vara del av en extremt passionerad startup som är ett seriöst bolag som siktar högt och redan har en bra verksamhet, och inte en hobbyverksamhet. Ett grymt äventyr för dig som inte är låst med familj och villa utan är öppen för nya miljöer och ta dig till nästa nivå.

Senast redigerad av marcuslind den 2013-05-01 klockan 21:10
marcuslind är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-02, 11:28 #2
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
Som jag förstår det så letar ni någon som flyttar ner till Thailand för att jobba tillsammans med er? Eller är ni även öppen den framtida personen ev jobbar ifrån tex Sverige och ni sitter i Thailand?
AndreasBylund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-02, 12:26 #3
marcuslind marcuslind är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 188
marcuslind marcuslind är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 188
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasBylund Visa inlägg
Som jag förstår det så letar ni någon som flyttar ner till Thailand för att jobba tillsammans med er? Eller är ni även öppen den framtida personen ev jobbar ifrån tex Sverige och ni sitter i Thailand?
Hej Andreas. Vi är villiga att flytta dit möjligheterna finns för oss och där bäst förutsättningar finns för oss att lyckas med bolaget. Om detta är Bangkok, Stockholm eller San Francisco eller en annan stad, så är vi villiga att flytta dit.

Vi är fortfarande i ett tidigt skede och vi har inte något riskkapital bakom oss än. Jag skulle gissa att det är först efter vi hittat en riskkapitalist som vi kan bestämma exakt vart ifrån vi kommer att placera ett huvudkontor och expandera teamet ytterligare i framtiden.

Jag tror inte att ett splittrat team över världen ger dom bästa möjligheterna att lyckas. Det hade därför varit väldigt bra om du som är intresserad kan följa med oss och arbeta tillsammans ifrån samma kontor.

Är du intresserad så maila mig gärna på [email protected] eller skicka ett PM här. Jag förstår att detta är ett stort beslut för många och jag är villig att svara på alla typer av frågor som ni kan tänkas ha.
marcuslind är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-11, 10:24 #4
Tariks avatar
Tarik Tarik är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 17
Tarik Tarik är inte uppkopplad
Nykomling
Tariks avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 17
Jag är mer än intresserad av Tourn, lite komiskt att jag hittade hit för att jag var inne på er hemsida för inte alls så länge sen och då läste jag om era tjänster.

[email protected] eller besök min hemsida www.tarikplakalo.com ifall ni behöver mer information om mig. Jag har även en del vänner som tycker ert projekt är spännande. Hör av er.
Tarik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-11, 16:17 #5
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
Hej, jag var inne på er sajt och kikade bla. på filmen gjord av Bread n' Beyond som ni har lagt ut på youtube, snyggt.
Det verkar som någon inte betalat för bakgrundsmusiken då man hör "audiojungle" med jämna mellanrum, inte särskilt proffsigt

Senast redigerad av jayzee den 2013-05-11 klockan 16:20
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-13, 19:25 #6
marcuslind marcuslind är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 188
marcuslind marcuslind är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 188
Citat:
Ursprungligen postat av jayzee Visa inlägg
Hej, jag var inne på er sajt och kikade bla. på filmen gjord av Bread n' Beyond som ni har lagt ut på youtube, snyggt.
Det verkar som någon inte betalat för bakgrundsmusiken då man hör "audiojungle" med jämna mellanrum, inte särskilt proffsigt
Hej Jayzee. Du har rätt att man hörde "audiojungle" i videon. Det var ett misstag ifrån vår sida, vi hade råkat ladda upp en "Draft-fil" på hur resultat videon skulle se ut istället för den senaste "Live-filen".

Nu är korrekt video-fil uppladdad på Youtube med rätt audio.

Själva musiken var dock betald hela tiden och det finns det kvitto på. Det var helt enkelt fel fil som var uppladdad, vilket var klantigt. :-)
marcuslind är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-13, 19:55 #7
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
Citat:
Ursprungligen postat av marcuslind Visa inlägg
Hej Jayzee. Du har rätt att man hörde "audiojungle" i videon. Det var ett misstag ifrån vår sida, vi hade råkat ladda upp en "Draft-fil" på hur resultat videon skulle se ut istället för den senaste "Live-filen".

Nu är korrekt video-fil uppladdad på Youtube med rätt audio.

Själva musiken var dock betald hela tiden och det finns det kvitto på. Det var helt enkelt fel fil som var uppladdad, vilket var klantigt. :-)
*Tummen upp*
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-14, 17:05 #8
Livingfree Livingfree är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 3
Livingfree Livingfree är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 3
Erat projekt verkar intressant! Och hade utan tvekan hoppat på då jag i slutet av detta år flyttar till Phuket för studier! Tyvärr så har jag dock inte det ni söker!


Men jag får önska er lycka till! Jag hoppas ni lyckas och detta låter i högsta grad spännande! Ska bli kul att följa er grabbar!
Livingfree är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017