Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


SEO företagen klara inte biffen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-12-06, 22:16 #41
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Okej Boogieman. Det är du som går in med en "överlägsen" attityd. Jag bara ifrågasätter deras eventuella arbetssätt. Om nu SEO har avslutat sina sitemaps för 2 år sedan, då undrar jag hur det kan komma sig att en kund som anställt SEO logik AB 2007-11-08 har en jävla massa inlänkar från sitemaps?

Är det Altus AB som fixat detta, menar du?

SEO logik borde i alla fall göra dessa företag en tjänst och ta bort dessa "sitemaps".
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-06, 22:30 #42
boogieman boogieman är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 67
boogieman boogieman är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 67
Inte meningen att ha en "överlägsen" attityd. Men eftersom jag tycker det är tråkigt att man antar saker och disskuterar dem innan man har någon riktig fakta, speciellt när företag kommer i kläm.

Och ja, det är gamla sitemaps som troligen inte blivit uppstädade, men är det inte bättre att fråga någon på SEO om det istället? Efter det kan man ju med all rätt ta upp en disskution.

T.ex. Jajja använde spegeldomäner en gång i tiden, betyder det att de fortfarande gör det? Vilka metoder som används ändras ju nästan för varje månad hos SEO-bolagen.
boogieman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-06, 22:38 #43
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Ja, det är helt rätt. Men, eftersom SEO logik ska stå för så etiska metoder så tycker man att de borde städa upp lite. Det är väl oroväckande nog att det faktiskt finns folk som kopplar ihop SEO logik med dessa "sitemaps"? Det är väl heller inte konstigt med tanke på att det finns en hel hög på flera av deras kunder.

Det spelar egentligen ingen roll om det är Altus eller SEO logik som har placerat "sitemaps" på sidorna. De finns ju fortfarande där.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-07, 00:54 #44
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Ja boogieman, du har en väldigt överlägen attityd. Men låt mig se om jag hängde med nu. Altus blev uppköpt av notabene som sedan bytte namn till notab Internet och köpte upp SEO Logik? Vilket borde betyda att dessa metoder inte längre används och systemet för sitemaps borde vara nerstängt efttersom detta bolag inte alls använder sig av dessa tekniker längre.

Men hur kommer det då sig att Google Cache av sitemap är från 1 Dec och 6 dagar senare innehåller den nya länkar i sitemapen? Jag är mållös...
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-07, 08:15 #45
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Originally posted by boogieman@Dec 6 2007, 20:23

Små företag? Lögnaktiga telefonsäljare? Vad grundar du detta på?
Bland annat på de hundratals trådarna som man kan läsa här på WN. De flesta som skriver är småföretagare med nystartade verksamheter som känner sig lurade av något seo-bolag.

Att telefonförsäljare ljuger grundar jag mestadels på egna erfarenheter. Jag blir med jämna mellanrum uppringd av olika seo-bolag som vill sälja in sina tjänster. Eftersom jag själv jobbar med seo så lyssnar jag mest av nyfikenhet. Det kan vara allt ifrån små överdrifter och vita lögner, till rena bondfångeriet.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-07, 18:14 #46
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
Jag använde Seo Logik tidigare för ca 1/2 år sedan för swecat och jag vägrade ha en sådan sitemap på min sida. Den lades in först men jag tog bort den och förklarade för företaget att jag inte ville ha en sådan ful sitemap på min sida, och det var aldrig några problem.

Jag gjorde själv en egen sitemap över min sajt i stället. Jag hade dock för liten budget (sålde inte varor för det jag betalade dem varje månad) för att kunna betala Seo Logik och slutade därför använda dem, men upplevde inte att jag blev lurad på något sätt. Däremot hade vi mycket svårt att hitta titlar som gav bra ranking och samtidigt var säljande. De tycker jag fortfarande inte att jag har efter att antal försök. Nu ligger deras optimering kvar på sajten. Till en ny version kommer ut så får det ligga som det gör för tyvärr har jag inte riktigt råd att satsa på en omoptimering just nu.

Som kuriosa kan nämnas att jag blev uppringd av ett annat Seo bolag för någon dag sedan som ville optimera min nya sajt med Lyx och design för hundar. Enl honom skulle det krävas ca 500 olika aktiviteter för att optierma sajten. Jag svarade att tyvärr var jag inte intresserad och att så dåligt kodad var den inte, men däremot kanske den behöver lite länkar, vilket jag inte hunnit fixa än eftersom den varit uppe ca 3 veckor. :-)
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-08, 05:20 #47
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Jag blir uppringd av olika SEO muppar varje mån. åtminstonde, som vill sälja sina tjänster. Men jag anser mej kunna göra SEO lika bra som dem, och jag vill inte betala skatt på trafik till min sajt.

Sedan ser jag så här på saken.. Om en SEO företag vill ha 1000:-/ mån, då kan jag lika bra köpa Adwords för dessa pengar, då vet jag vad man får, jag får snygg statistik från google. Köper jag en SEO tjänst av ett SEO Företag. Dels är risken att trafiken gå över deras sajt, när jag inte vill betala skatt längre på min trafik, så upphör det hela. Fortfarande är SEO branschen för omogen, det är för mycket yreg mentalitet bland aktörerna.

Men jag får inte ut något positivt av invensteringen, iform av hög PR eller liknade. ( ÄVen om PR har låg betydelse )

Är sedan sajten felkonstruterad med Frame och dumheter, så hjälper det inte hur mycket SEO man köper..
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017