Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hackad sida!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-03-26, 23:15 #21
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Ursprungligen postat av aktieante Visa inlägg
Kan det vara någon som försöker få ner våra sidor i googles sökresultat?
Får åtskilliga telefonsamtal från dessa skojare som säger sig vilja optimera vår sida.
Jag avvisar alltid dessa samtal.
Verkar extremt osannolikt att attacken skulle vara riktad mot just dig personligen. Då är det mer troligt att de provar sig fram på måfå. Så fort en server med ftp-klient svarar så kör de en lista på vanliga lösenord och hoppas på att just din ftp har ett av dem.

Jag har några hundra inbrottsförsök i månaden på min NAS. Förmodligen ännu flera på servern. Det är ingenting att bry sig om så länge som man har ett lösenord som innehåller både stora och små bokstäver, siffror och specialtecken. Risken att de skulle få en träff är då minimal om inte helt obefintlig. Särskilt om man blockerar IP-adressen vid flera misslyckade inloggningsförsök i följd.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-27, 08:48 #22
Slacker Slacker är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 276
Slacker Slacker är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 276
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasS Visa inlägg
Såna här ser man lite då och då, det jag hittat är att de kommit över kundens FTP-lösenord. Exakt hur detta skett vet jag inte eftersom jag inte har access till deras datorer, men de kunder som tagit våra råd och virusscannat hela datorn samt bytt alla lösenord har inte fått problem igen, så det känns rimligt att de fått in något skräp på datorn som sniffar och ger ut lösenord.
Jag använder Keepass Password Safe för att förvara mina användarnamn och lösenord till sajter och Ftp. När jag skall logga in så öppnar jag Keepass och trycker på CTRL+Alt+ A så blir jag inloggad utan att keyloggers får veta lösenorden.
Slacker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017