Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tips på projekt?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-08-29, 22:18 #1
Timlestandeer Timlestandeer är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 61
Timlestandeer Timlestandeer är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 61
Standard Tips på projekt?

Jag håller på och knåpar små sidor i PHP och MySQL med syfte att lära mig mer och kunna skriva mer komplicerade funktioner. Men problemet är att jag vet inte riktigt vad jag ska göra härnäst.

Hittills har jag har gjort småsaker som gästböcker, simpla inloggningsskript, filuppladdning och sådana saker.

Så jag vill helt enkelt att ni bara ska ge alla tips på funktioner och sidor man kan göra och på så sätt träna upp sina kunskaper!?

/ Tim Lestander
Timlestandeer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-30, 12:27 #2
Wackerberg Wackerberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 259
Wackerberg Wackerberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 259
Lär dig prepared statements i PHP. Gör med hjälp av det ett beställningsformulär med lite olika val och skicka ut ett mail där kunden kan bekräfta sin email och köpet.

Gör en liten webbshop (där kunden kan köp några få produkter) och bygg ett interface mot paypal för betalning, gör sedan en koppling till paypals instant payment notification. Gör det objektorienterat där du gör klasser för varje produkt och kund.

Bygg en sida som använder sig av SMS-betalningar med hjälp av MO-SMS. Se till att hantera inkomna betalningar, t.ex. genom att låta någon ladda ner en bild när betalning inkommit / skicka iväg ett mail med bilden.
Wackerberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017