Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Problem med Google

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-28, 19:33 #11
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT Visa inlägg
Det tesen kan du utesluta direkt, för om så vore fallet skulle jag ägna en timma om dagen att lägga upp alla konkurrenters sajter på varenda länkkatalog inom porr och gambling jag kunde hitta.
En länk från en länkkatalog gör varken till eller ifrån idag eftersom Google helt enkelt inte bryr sig om såna länkar längre. Länkkataloger (som till 99% är spam) tillför ju noll i värde till Internet som sådant.
Njao, det brukar vara bra att ha rätt andel "dåliga" länkar.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-29, 01:01 #12
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT Visa inlägg
Det tesen kan du utesluta direkt, för om så vore fallet skulle jag ägna en timma om dagen att lägga upp alla konkurrenters sajter på varenda länkkatalog inom porr och gambling jag kunde hitta.
En länk från en länkkatalog gör varken till eller ifrån idag eftersom Google helt enkelt inte bryr sig om såna länkar längre. Länkkataloger (som till 99% är spam) tillför ju noll i värde till Internet som sådant.
Njao, det brukar vara bra att ha rätt andel "dåliga" länkar.
Jag skulle vilja hålla med WebboT om att länkkataloger generellt sett inte gör någon större nytta. Det finns säkert några som är starka och har ganska bra trust. Annars är ju problemet med länkkataloger att de dels har otroligt många utlänkar, vilket gör att ens sajt får en mycket liten del av länkjuicen. Den andra nackdelen är att länkkataloger till stor del får sin "styrka" genom gammalmodiga raka länkbyten. Sådana länkbyten som Google nymera tilldelar mycket mindre värde.

Detta drabbar även den som registrerar sig till länkkataloger. Så fort du blir länkad av en katalog och länkar tillbaka till denna så misstänker Google ett uppgjort byte och sänker kraften på dessa "tur och retur-länkar". Hade det varit en envägslänk från katalogen hade den varit mycket starkare.

Enligt mig finns det bara en rätt andel länkar från länkkataloger, d.v.s. knappt 1% av inlänkarna. De mycket få länkkatalogerna som är "bra".

Senast redigerad av kw_wasabi den 2010-06-29 klockan 01:05
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017