Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Spottar ut kakan...

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-07-27, 22:13 #11
zorans avatar
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 598
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
zorans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 598
Citat:
Originally posted by Jester@Jul 27 2004, 21:01
Felet var upptäkte jag nu tack vare Filips goda råd med funktionen phpinfo() att när kakan sparas omvandlas vissa tecken (bl.a. blanksteg som jag hade användt) till understreck (_). När jag sedan försökte hämta kakan med det namn som jag angett gick det självklart inte. Det som förvillade mig en aning var att i min Cookie-manager i FireFox visades kakan med det namn som jag angett med blanksteget.

Tack för hjälpen!
En annan grej som underlättar felsökningen är att man, när man frågar om hjälp, skriver RIKTIG kod och inte modifierar koden. Hade du skrivit exakt så som du skrev i din PHP-fil så hade du redan haft svaret för länge sen. Eller har du verkligen företagshemligheter inne i dina kakors namn ?

/Zoran
zoran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-28, 11:35 #12
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
Citat:
Originally posted by zoran@Jul 27 2004, 22:13
En annan grej som underlättar felsökningen är att man, när man frågar om hjälp, skriver RIKTIG kod och inte modifierar koden.
Instämmer.
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-28, 17:21 #13
Jesters avatar
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
Jesters avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Citat:
Originally posted by zoran@Jul 27 2004, 22:13
En annan grej som underlättar felsökningen är att man, när man frågar om hjälp, skriver RIKTIG kod och inte modifierar koden. Hade du skrivit exakt så som du skrev i din PHP-fil så hade du redan haft svaret för länge sen. Eller har du verkligen företagshemligheter inne i dina kakors namn ?

/Zoran
Som jag skrev så var det inget problem när jag granskade kakan i webbläsaren så jag insåg inte att detta kunde ha vållat problemet. Skulle jag gjort det skulle jag aldrig ha behövt posta den här frågan överhuvudtaget.

Ber om ursäkt om jag snodde 5 minuter av någons surftid och tog upp onödigt forumutrymme...detta var inte alls min mening

Jag har en god anledning till att inte avslöja vilken webbplats jag hade detta problem på, tro mig. Annars hade jag naturligtvis bara klippt och klistrat koden.

//Martin
Jester är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-29, 21:38 #14
zorans avatar
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 598
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
zorans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 598
Citat:
Ursprungligen postat av Jester
Citat:
Ursprungligen postat av zoran
En annan grej som underlättar felsökningen är att man, när man frågar om hjälp, skriver RIKTIG kod och inte modifierar koden. Hade du skrivit exakt så som du skrev i din PHP-fil så hade du redan haft svaret för länge sen. Eller har du verkligen företagshemligheter inne i dina kakors namn ?

/Zoran
Som jag skrev så var det inget problem när jag granskade kakan i webbläsaren så jag insåg inte att detta kunde ha vållat problemet. Skulle jag gjort det skulle jag aldrig ha behövt posta den här frågan överhuvudtaget.

Ber om ursäkt om jag snodde 5 minuter av någons surftid och tog upp onödigt forumutrymme...detta var inte alls min mening

Jag har en god anledning till att inte avslöja vilken webbplats jag hade detta problem på, tro mig. Annars hade jag naturligtvis bara klippt och klistrat koden.

//Martin
Nja, ta inte illa upp att jag kritiserade din "felanmälningsteknik". Det är bara att, iallafall jag, när jag läser om ditt problem, så börjar mina hjärnceller jobba. Jag tänker och funderar vad som kan vara galet. Det känns som man får en kaka att mumsa i sig. Får man en ide är det som att någon lade på grädde på kakan.

Men plötsligt visar det sig att de förutsättningar man hade inte riktigt stämmer. Då är det som att någon snuvat dig på den där kakan. Då blir man nästan lite besviken. "Men, kunde du inte ha sagt det tidigare".

Hänger du med?

/Zoran
zoran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017