Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bör den som rekryterar välja nån som bor i samma..

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-02-14, 18:23 #1
wizzos avatar
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 424
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
wizzos avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 424
Bör den som rekryterar en IT-konsult för projektjobb som förhoppningsvis ska leda till ett heltidsjobb välja nån som bor i samma stad som en eller kvittar det?
Vad tycker ni som har blivit rekryterade via WN portalen samt ni som gjorde förfrågan här?
Är det viktigt att båda parter kan ses öga mot öga?

Exempelvis jag bor i Stockholm och en kontakt till mig som jag känner rätt så bra bor i Göteborg. Så det blir jobbigt att träffas och jobba tillsammans LIVE (men sen så är projektuppdraget för IT-konsulten att bygga en sajt, så jag skulle bara vara i vägen om jag stod bakom personen hela tiden). Är det några praktiska saker som absolut inte funkar i ett sånt samarbete tycker ni?
wizzo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-14, 18:40 #2
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
Jag gjorde ett jobb nyligen där uppdragsgivaren tidigare anlitat personer från annan ort än där verksamheten har sin bas, så på den punkten kunde jag leverera. Lärdom ur projektet var att försöka förstå hur uppdragsgivarens vardag ser ut. Även om jag hade kunnat ringa när som helst, var det på sena vardagskvällar som mest info utböts, vilket gör att man får vara flexibel som konsult, men samtidigt värna om sin rätt att ta betalt.

Samtal mellan 4 ögon har sina poänger men i mitt fall var det bättre informationsutbyte när vi satt vid varsin dator, kunde diskutera och samtidigt redigera innehållet. Så du kan vara i vägen om du inte definierat tydligt vad du ska göra, bokat in möten och inte belastat uppdragsgivaren med "onödiga" frågor som lika gärna kan ventileras vid de förhoppningsvis återkommande informationsutbytena.
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-15, 18:01 #3
wizzos avatar
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 424
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
wizzos avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 424
Så när du t.ex. jobbade på det sättet för en uppdragsgivare, hade du nåt vardagligt heltids- el. halvtidsjobb vid sidan om samtidigt då? Eller betraktade du uppdragen som du fick som ett heltidsjobb den period som det var avtalat för?
Hur många timmar per dag, vecka var du tvungen att lägga ner på nåt sånt uppdrag?
wizzo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-16, 00:01 #4
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
Citat:
Originally posted by wizzo@Feb 15 2007, 18:01
Så när du t.ex. jobbade på det sättet för en uppdragsgivare, hade du nåt vardagligt heltids- el. halvtidsjobb vid sidan om samtidigt då? Eller betraktade du uppdragen som du fick som ett heltidsjobb den period som det var avtalat för?
Hur många timmar per dag, vecka var du tvungen att lägga ner på nåt sånt uppdrag?
Jag utför mina uppdrag vid sidan om heltidsstudier. Här ville uppdragsgivaren ha ett snabbt resultat och det tog 2.5 vecka från första möte till avslut med en effektiv arbetstid på knappt 10 timmar. Sånt där får du stämma av med kunden så att ni sätter en deadline och villkor för vad som händer om endera parten inte klarar av att leverera tills dess.
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-16, 13:32 #5
wizzos avatar
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 424
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
wizzos avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 424
ic.
wizzo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017