Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Be Back

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-16, 11:58 #11
mersault mersault är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 119
mersault mersault är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 119
Nu har vi väl kapat tråden totalt från Kimz, men jag tänkte svara ändå.

Hofvet>> Jag har två css-filer där det skiljer några rader i den som är för IE, inget värre... De tre små knapparna hade jag inte gjort själv. Nu gjorde jag om dem till png, det tog ca 90 sekunder och de blev ca en fjärdedel av den storlek de var innan!

Jag använder Gimp, Paint Shop Pro och Photoshop, och har inte märkt att det skulle vara svårare/krångligare att spara PNG där. Hur det är om man använder andra program kan jag inte uttala mig om... Men därför kan jag heller inte hålla med om dina punkter eftersom jag aldrig märkt de problemen.
Och de bilder jag har jobbat med så har dom enligt min uppfattning 95% av gångerna varit mycket mindre som png.
Visst, IE6 klarar inte av Alpha, men IE6 är ju gammalt och borde inte vara någon referenspunkt för vad som är ett bra bildformat för webben eller inte (jag förstår att du inte menade på det sättet utan att majoriteten av webbläsarna är IE6). Givetvis är det dumt att använda png med mycket alpha på webben eftersom det kommer se dåligt ut i IE6.


Kan inte heller se http://www.beback.se. Verkar som det är något fel med namnservrarna ?
mersault är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017