Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Storlek på mysql databas

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-01, 14:06 #1
kydyl kydyl är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 70
kydyl kydyl är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 70
Jag håller som bäst på att leta nytt webbhotell, jag söker ett stabilt och driftsäkert hotell och efter att ha letat runt lite så verkade levonline (Business Class) ha det som jag söker. Men och det är ett ganska stort men, de erbjuder endast 20MB databas.

Då jag har ett forum på min sida så är databasen väldigt central och redan nu ligger databasen på 5MB. Visst jag kan växa 4ggr innan jag slår i taket men det känns ändå inte bra.
Är det här standard, att hotellen som är, ja bra, erbjuder väldigt små databaser?

Hur stora databaser har ni andra där ute?

Eller finns det något bättre alternativ där ute för ungefär samma kostnad ~150sek / mån
kydyl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-01, 14:23 #2
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
Vissa hotell låter databasen dela på utrymmet på sajten. Dvs, har du köpt 500MB så kan du låta din db växa till den storleken (minus dina andra filer alltså).
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-01, 16:41 #3
kydyl kydyl är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 70
kydyl kydyl är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 70
Ja precis, har fortsatt och letat efter mitt nya hem och hittat två andra alternativ som jag funderar på space2u som erbjuder 50MB databas och aleborg som erbjuder databas upp till totala utrymmet, på det sätt som digiArt säger.

Är det någon som har erfarenheter av dessa webhotell och kan säga lite om stabilitet samt responstider?
Sidan jag driver har ca 2-3000 sidvisningar om dagen en normal dag men jag förväntar mig att det kommer öka en hel del under det kommande halvåret så jag vill ha lite att växa i.
kydyl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-01, 21:59 #4
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
Jag har kört Aleborg sedan 2004 och har inget att gnälla på. Snabb support, bra kontrollpanel, hela tiden mer för pengarna.
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-02, 03:03 #5
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Citat:
Originally posted by kydyl@Aug 1 2007, 16:41
Ja precis, har fortsatt och letat efter mitt nya hem och hittat två andra alternativ som jag funderar på space2u som erbjuder 50MB databas och aleborg som erbjuder databas upp till totala utrymmet, på det sätt som digiArt säger.

Är det någon som har erfarenheter av dessa webhotell och kan säga lite om stabilitet samt responstider?
Sidan jag driver har ca 2-3000 sidvisningar om dagen en normal dag men jag förväntar mig att det kommer öka en hel del under det kommande halvåret så jag vill ha lite att växa i.
Allt är ju beroende på HUR fort du växer, kommer att växa. Själv driver jag ett relativt stort forum som snittar på ca 200 nya inlägg om dagen, ca 30 000 sidvisningar per dag. Den databasen ökar med ca 2 MB i veckan ... idag, är den ca 115 mb stor, innehåller >200 000 inlägg ...

cya,
/PatrikB
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017