Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Billig programmerare som kan fixa ihop detta simpla PHP-script sökes

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-10-14, 22:24 #1
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Standard Billig programmerare som kan fixa ihop detta simpla PHP-script sökes

Hej! Söker en billig programmerare som skulle kunna tänka sig att programmera följande PHP-script som helst ska använda sig av MYSQL, men det är inte ett måste.

Det finns två olika sätt att göra detta på, du gör det du anser är bäst för dig att programmera.

Typ 1.

1. En person betalar med SMS (MOSMS.SE använd för mobilbetalningen) och köper en specifik produkt på min hemsida.
SMS:et de skickar skulle se ut som följer: "Minsida VIP KöparensNamn"

2. När en person har beställt så läggs informationen till i en lista som jag kan komma åt via webben, där det står Namn på köparen, vilket paket de har köpt (VIP, VIP+ och så vidare) samt tidpunkt.

När jag har hanterat deras betalning så ska jag kunna klicka på "hanterad" och då ska betalningen försvinna från listan och istället läggas i ett arkiv av något slag.

TYP 2.

1. En person betalar med SMS (MOSMS.SE använd för mobilbetalningen) och köper en specifik produkt på min hemsida.
SMS:et de skickar skulle se ut som följer: "Minsida VIP"

2. De får en slumpgenerad kod tillbaka.

3. De fyller i koden på min hemsida (måste såklart vara en del av scriptet) tillsammans med sitt användarnamn.

4. Samma som TYP 1 sker nu, att informationen om köparen, vilket paket de köpt och tidpunkt läggs i en lista där jag ska kunna bocka av när jag hanterat en betalning.
-------------------------
MOSMS.SE har ett dokumenterat API som du kan använda dig av när du programmerar scriptet.

Det borde vara relativt simpelt att skapa detta för någon som kan PHP och borde inte ta mer tid än någon timme faktiskt då det inte alls är mycket funktioner som behöver fixas. Undrar därför om någon skulle kunna tänka sig att fixa detta för en mindre summa?

Maila [email protected] eller skicka ett PM vid intresse.

Tack på förhand
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-10-15, 08:23 #2
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Oj, det gick riktigt snabbt att få respons på denna jobbannons! Det har kommit in massor med intressanta förfrågningar och jag har nu hittat en kille som kan utföra jobbet åt mig.

Till alla er andra tackar jag er för att ni tog er tid att kontakta mig och önskar er lycka till!
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-14, 21:44 #3
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Söker återigen en person som kan fixa detta.
Mycket simpelt:

1. Kund betalar med SMS via MOSMS.se genom att skicka till exempel "Mintjänst VIP Olof" till 72550.

2. Scriptet tar emot informationen och lägger in den i en lista, där jag kan se alla som köpt antingen VIP eller VIP+ tillsammans med datum och namn. Jag kan bocka av de jag har hanterat, och radera från listan. Raderade betalningar får gärna läggas i någon form av sparad historik.

För att förhindra någon utomstående från att gå in och förstöra så får det gärna läggas dit något form av lösenordskrav.

Det är allt.

Min uppskattning är att endast 1-2 phpfiler kommer behövas. En som tar emot informationen från MOSMS.se och en som presenterar den för mig enligt punkt 2.

Skicka meddelande här på WN eller mail till [email protected] vid intresse. Självklart helst så billigt som möjligt. <1000 kr.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-14, 23:04 #4
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Det var en person som undrade: Listan är alltså inte tänkt att bli uppbyggd och nersparad i en text-fil utan presenteras online via php och html.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-16, 01:21 #5
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Tack alla ni som kontaktade mig. Jag har nu slutfört en affär med en kille, är mycket nöjd över resultatet. Tack!
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017