Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Fakturera som privatperson & adsenspengar?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-21, 18:13 #1
BeataK BeataK är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 6
BeataK BeataK är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 6
Någon som vet hur man gör i deklarationen med adsensepengar? Jag stoppar just nu in alla Google Adsensepengar på ett eget konto så jag har koll på hur mycket som kommer in (spar givetvis även utbetalningsbeskeden) och räknar med att få skatta bort en bra bit av summan. Men hur för jag in det i min deklaration? Ändrar jag bara det fältet där det står hur mycket jag tjänat toalt och sen räknar de snällt ut åt mig hur mycket (rest)skatt det blir.

Tycker det är aningen rörigt eftersom det är hyfsat lätt att få tillgodose sig inkomster från googleannonser men om jag skulle sälja annonser på samma webbplats till företag som vill annonsera blir det genast bängligare eftersom då måste jag har f-skattebevis. (Kommer registrera mig hos bolagskraft tror jag) för att kunna fakturera sådana kunder.

Hur gör ni andra som har annonser på era webbplatser, har ni tvingats registrera f-skattebevis?

Några tips? HAr egentligen ingen större lust att driva enskild firma (ha f-skattebevis) men vill gärna inte tacka nej när företag vill skicka ett par tusenlappar i månaden till mig för att jag skall visa deras reklam.
BeataK är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-21, 19:18 #2
Gonte Gonte är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 272
Gonte Gonte är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 272
AdSense biten vet jag inget om, det får nån annan svara på...


När det gäller företag som själva annonserat så har jag tidigare fakturerat lite sånt via Frilans Finans, då fakturerar de kunden och gör en löneutbetalning till dig, då får di pengarna skattat å klart...
Gonte är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-21, 19:32 #3
BeataK BeataK är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 6
BeataK BeataK är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 6
Citat:
Originally posted by Gonte@Oct 21 2006, 19:18
AdSense biten vet jag inget om, det får nån annan svara på...

När det gäller företag som själva annonserat så har jag tidigare fakturerat lite sånt via http://www.frilansfinans.se, då fakturerar de kunden och gör en löneutbetalning till dig, då får di pengarna skattat å klart...

bolagskraft fungerar som frilans finans. Har kikat lite på frilans oxå så vi får väl se var jag hamnar, bolagsbolaget finns ju oxå. Hittade dock lite fler referenser till folk som använt bolagskraft än frilans finans.
BeataK är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017