Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vilket hemsideprogram gäller?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-01-09, 17:41 #1
wolf wolf är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 39
wolf wolf är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 39
hej jag har några frågor om att göra hemsidor.

jag tänkte göra en hemsida och jag antar ett program typ frontpage eller liknande skulle underlätta, vilket program är det som "gäller" ? finns det nåt program som är bättre och lättare än andra? jag skulle helst vilja komma igång hyfsat snabbt och inte behöva sitta och krångla i månader... jag har rätt bra koll på design och tänkte låta tiden ägnas åt det, och förhoppningsvis klarar programmet av det mer praktiska/tekniska biten... har svårt att tro att jag kommer ha massa animationer, java etc så jag ser helst att programmet inte är så krångligt...

Ett program jag hört ska vara bäst är dreamweaver, vet inte om det stämmer.

Finns det nackdelar med att använda program typ dreamweaver, frontpage etc? får t ex Google problem med att lista dom/hitta dom, har hört att den färdiga koden inte är lika "ren" som om man gör allt med HTML...
wolf är inte uppkopplad  
Oläst 2004-01-09, 18:08 #2
Christian Christian är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 208
Christian Christian är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 208
Dreamweaver MX. Koden den levererar är alldeles utmärkt, dessutom kan man jobba både i HTML koden och WYSIWYG samtidigt. Har utmärkt CSS stöd. Rekommenderas.
Christian är inte uppkopplad  
Oläst 2004-01-09, 18:24 #3
wolf wolf är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 39
wolf wolf är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 39
OK låter bra! tack för tipset. Nu är frågan hur lär man sig dw mx på snabbast möjliga sätt? Är det bara att köpa programmet (dvs finns det inbyggt massa tips) eller finns det nån bok i ämnet som underlättar inlärandet? (finns ju kurser att gå också men det kanske är lite onödigt, jag vet inte...)

Sen det här med HTML, det verkar ju som det fortfarande "gäller", så kanske kan det vara idé att lära sig, åtminstone det fundamentala inom HTML också, eller vad tror ni? Jag är ju ingen "whiz-kid" så inget av det här kommer direkt naturligt för mig

Men det bör ju finnas nån bra, lättläst, lättförstålig, bok om HTML så jag relativt snabbt kan få ett hum om det i alla fall (hoppas jag)
wolf är inte uppkopplad  
Oläst 2004-01-09, 19:00 #4
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 874
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 874
Hej.

Först och främst skall du vara välkommen till WN.

Jag hoppas att du har läst Reglerna. Vi vill helst inte ta upp denna typen av frågor utan ser helst frågor och svar av & till de som kommit en "bit längre".

Du är mer än välkommen att läsa men som sagt, vi vill undvika denna typen av "nybörjarfrågor".

Mvh
Jens är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017