Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Semesterberedskap - pris

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-06-19, 14:02 #1
Marjoh Marjoh är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 10
Marjoh Marjoh är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 10
Standard Semesterberedskap - pris

Hej

Jag har blivit ombedd att erbjuda "semesterberedskap" av en kund. Jag har dock väldiga problem att få till en "bra" prissättning, och skulle uppskatta tips och kommentarer. Så här lyder mitt erbjudande i skrivande stund:

Beredskap erbjuds under semester (v29-v32), vardagar mellan 8:00-17:00. Inställning ska ske inom 24 timmar, närmaste vardag, och påkallad arbetstid under denna period debiteras som Enkel övertid (1.650kr/timme). Minsta debitering vid inställning är 3 timmar á Enkel övertid.

Jag vill ha en känsla av semester, och därför är parametrar för beredskapstid och inställelsetid tilltagna, men det är vad jag är villig att erbjuda (utan att ta hutlöst betalt).

Nu till den stora frågan: Vad skulle det fasta priset för ett sådant erbjudande kunna tänkas kosta?

Jag har funderat på allt från 5.000-15.000kr per vecka, och laborerat något med mitt timpris beroende på det. Men summa kardemumma så vill jag endast att de ringer om det är kritiskt, därför är en hög timkostnad att föredra.
Marjoh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-19, 14:33 #2
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Jag får runt 5k i ersättning för att ha telefonen aktiv under beredskapsveckan, då är det 16:30 till 08:00 när dag beredskapen tar över. Och helgen har man då 24timmars beredskap. Sen är ersättningen vid samtal mellan 500-1600/h ish beroende på om man behöver åka ut eller om de enbart kan göras från köksbordet hemma.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-19, 15:46 #3
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Minsta debitering åtta timmar. Inställelse senast kl 14:00 efterföljande vardag?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-25, 16:31 #4
Marjoh Marjoh är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 10
Marjoh Marjoh är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 10
Tack för kommentarer och tips. Jag är ju huvudsakligen ute efter den fasta kostnaden kontra den rörliga, för att få en hyffsad ersättning om jag inte blir inringd samt en hög ersättning om jag skulle bli inkallad.

Minst 8 timmars debitering är ingen dum idé att laborera med. Jag får en känsla av att det ser mer korrekt ut att debitera mer per timme, och istället använda faktiskt arbetad tid dock (från kunds sida).

Men med mina parametrar ovan (minst 3 timmar debitering á 1650kr/h): Några tips på en fast kostnad för detta?

BarateaU: 5k per vecka - är det som privatperson eller företag, netto eller brutto?
Marjoh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017