Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Mininätverk

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-01-20, 12:28 #1
kazzeppo kazzeppo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 36
kazzeppo kazzeppo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 36
Hej, Nu när neteller slutat serva gambling kunder fran USA, sa tror jag att det kommer sökas ganska mkt pa olika ewallets som tar US kunder och gambling siter som acepterar dom. Jag har reggat ett par "walletnamn+poker" domäner som jag vill göra ett litet mininätver med info om vilka ewallets/gambling siter som acepterar us players.

Jag har skapat en sida/domän användandes en enkel "wysiwyg" editor..... j$$klar vad tid det tar!

Vad behöver jag lära mig för att kunna skapa sidor där det räcker med att fyller i info/innehall pa ett ställe och enkelt lägga till nya sidor/domäner? Antar att jag menar nagon sorts databas generarad sida, jag har en trial version av dreamveaver. Är beredd pa att det DW har hög tröskel med jag vill verkligen lära mig att göra sidor snabbare och som jag kan updatera fran ett ställe.

Är detta rätt väg att ga... vad föreslar ni som jobbar med det här.


Hälsningar, Kasper

PS. jag har detta som hobby
kazzeppo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-20, 13:00 #2
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Låter som att du är intresserad av något slags CMS-system. Om än något ganska simpelt. Om du inte är intresserad av att lära dig ASP/PHP/etc själv, finns det en del färdiga applikationer på Internet.

Jag kan inte rekommendera något specifikt eftersom jag inte vet exakt hur du vill ha det. Det finns mer och mindre avancerade typer av sådana system.

Hur som helst brukar det med ett sådant script räcka med att du skapar designen en gång, alternativ använder dig av en redan existerande. Sedan kan du administrera den och lägga till/förändra olika delar direkt via ett webbgränssnitt.

Angående att lägga till / ta bort olika domäner, kan du läsa av vilken Host webbläsaren har försökt nå för att sedan peka allt till samma katalog. På så vis får du endast en uppsättning filer oavsett hur många domäner du använder i systemet. Sedan kan du låta innehållet förändra sig beroende på den ovannämnda Host-parametern.
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-20, 13:32 #3
kazzeppo kazzeppo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 36
kazzeppo kazzeppo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 36
Tackar för svar!

Jag vill nog lära mig tillräkligt om php eller asp för att kunna regga en domän bestämma vilket inhall sidan skall ha och lata ett script generera sidan.

Har aldrigt trott att det skulle vara enkelt men jag undrar om DW är rätt verktyg för att lärar sig. Finns det wizzards och annat smart som kan ge en flygande start eller är maste jag lära mig php/asp osv fran grunden?

/K

edit stavning
kazzeppo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-20, 15:36 #4
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Kodgenererande program (tex dw) är inte det sätt du enklast och snabbast kommer lära dig, den saken är nog rätt klar. Framför allt för det lämnar dig ovetandes om saker som är helt basic.

Mitt tips är att läsa på om css och html, sedan kliva på och läsa en bok om grundläggande programmering i tex php (eller programmering över huvud taget, då det är en tröskel att förstå tänkandet för den ovane). Detta borde du kunna göra relativt snabbt.
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017