Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Email utskick.....

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-11-21, 00:21 #1
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Jag har fått ett gott råd från en mycket trovärdig källa att jag kan öka mina omsättning rätt markant genom emailutskick.
Problemet är bara att jag måste komma upp i ett större antal emailadresser. Detta hade min källa en bra lösning på också.

Jag ska anlita ett bolag som han kunde gå i god för (de är vänner min källa å han som äger bolaget), det bolaget
anordnar tävlingar där personer anger sin email och kryssar i om de vill ha nyhetsbrev om billiga resor.

För varje person som anmäler sitt intresse om att få nyhetsbrev om resor betalar jag X kr för...
Nu har jag hört mig för lite om sånthär, och en god vän till mig påstår att jag kan hamna i Anti-spam-listor för detta.

Är det så?
Jag vet att andra konkurrenter kör stenhårt på detta, men de är mycket stora, har storleken någon betydelse?

För jag vill gärna köpa mig runt 40 tusen emailadresser.
:blink:
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-21, 00:36 #2
mypay mypay är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 528
mypay mypay är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 528
ett mail man inte bett om = spam

as easy as that

så om de på den listan som du nämner i ditt inlägg nu har gått med på att få mail om flygresor så är det väl ok om dina mail också handlar om flygresor.. och om det i det avtal dom fyllde i klargjorde att det kan handla om mail från samarbetspartners etc..
mypay är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-21, 02:22 #3
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Citat:
Originally posted by mypay@Nov 21 2004, 01:36
ett mail man inte bett om = spam

as easy as that

så om de på den listan som du nämner i ditt inlägg nu har gått med på att få mail om flygresor så är det väl ok om dina mail också handlar om flygresor.. och om det i det avtal dom fyllde i klargjorde att det kan handla om mail från samarbetspartners etc..
Jovisst, det råder inge tveka om det, problemet är dock hur ISPerna kommer agera.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-21, 21:36 #4
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Ja det verkar fungera bra. Själv sitter jag pinsamt nog en del på Lunarstorm och håller uppe kontakten med gamla vänner i min hemstad Kiruna nu när jag pluggar i Linköping...

I alla fall, har sett massor av folk betala för tjänsten LAJV där de postar länken http:// www. z10 10 .se/?r=kodsnutt och den sidan verkar vara precis vad du har i åtanke. Hur de fått folk att betala för att spamma runt det där på Lunarstorm vet jag inte men många adresser måste de ha fått iaf...
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-22, 01:07 #5
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
Om jag har begärt att få ta del av ett nyhetsbrev, så skall det nyhetsbrevet bara innehålla information om det jag är intresserad av. Om jag då får ett nyhetsbrev som skall handla om kaniner och det handlar om hundar, då skulle jag bli sur. Skulle det ske två gånger, då skulle jag nog säga upp prenummerationen på nyhetsbrevet.

Om det skulle kunna räknas som spam? Tveksamt skulle jag nog säga. Jag tror bara att det är nyhetsbrevet som förlorar i goodwill.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-24, 14:43 #6
Yellowberry Yellowberry är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 89
Yellowberry Yellowberry är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 89
Anlägg en tävling och be folk maila in och tala om det för sina vänner det brukar hjälpa.
Yellowberry är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017