Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Erfarenheter av dessa två webbhotell?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-06-23, 17:08 #1
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Så nu är det dags för en nyare server medan den gamla skall tas ner kanske, medan den nya vill jag sätta lite närmare hemmet. Var väldigt inställt på Glesys, som ligger typ 16 mil från mig vilket är ok. Var helt inställd på dessa då man kommer fram snabbt på telefon om man vill, de svarar snabbt per mail.

Häromdagen stötte jag på serverhallen.com som har samma priser och ligger bara 4 mil från hemmet, men när jag ringde satt jag i kö 1,5 timme, lämnade svar på telefonsvararen och ingen rigde tillbaka på flera dagar. Efter att ha skickat mail fick man svar realtivt snabbt med trevlig ton, men överlag känns Glesys vara mer allerta på supportärenden verkar det som.

Så nu står jag och tvekar lite. Glesys framstår lite som ett säkrare kort känns det som men Serverhallen.com ligger närmare hemmet. Båda har Tele2 som leverantör av asnlutning. Den gamla servern står i Stockholm och jag har hittills inte behövs åka upp dit, så kanske att ha servern jättenära hemmet är inte allt.

Ja, jag tar gärna emot, i tråden eller per PM, era positiva eller negativa erfarenheter av dessa två leverantörer.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-23, 17:15 #2
KryptoniTs avatar
KryptoniT KryptoniT är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 191
KryptoniT KryptoniT är inte uppkopplad
Medlem
KryptoniTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 191
Jag tycker du ska köra på Glesys, min far kör några tjänster från dem och det funkar hur bra som helst (dock inte co-lo). Har inge vidare erfarenheter av serverhallen.
KryptoniT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-23, 17:40 #3
Buffi Buffi är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 21
Buffi Buffi är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 21
Jag har nyligen skickat ner min server till glesys (bor själv i Luleå.. så en bit bort) och jag är helnöjd.
Jättetrevlig support, gick snabbt att få upp allting och funkat bra so far.

Mitt nätverksinterface gick av någon anledning ej upp efter en restart av det, så jag ringde dom och hade servern omstartad på ingen tid alls (inkl fungerande nätinterface så var ju inget fel i configen...).
Jag rekommenderar glesys alltså.
Buffi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-23, 18:23 #4
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 568
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 568
Har server hos serverhallen.com för kundsräkning och allt fungerar super. Downtime 1 gång på 2 år. Jag vet inte hur telefonsupporten är då jag aldrig ringt till dom. Men över mail så svarar dom snabbt. Alltid inom 24 H.
inpbox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-23, 22:10 #5
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by Buffi@Jun 23 2007, 17:40
Jag har nyligen skickat ner min server till glesys (bor själv i Luleå.. så en bit bort) och jag är helnöjd.
Jättetrevlig support, gick snabbt att få upp allting och funkat bra so far.
Mitt nätverksinterface gick av någon anledning ej upp efter en restart av det, så jag ringde dom och hade servern omstartad på ingen tid alls (inkl fungerande nätinterface så var ju inget fel i configen...).
Jag rekommenderar glesys alltså.
Mitt nätinterface för VPS:en hos Glesys har heller inte gått igång efter nätverksarbete som utfördes under natten mot igår. Detta har också hänt tidigare vid ett tillfälle. Trafik kommer alltså in till VPS:en men ingen utgående trafik finns trots att servern rapporterar status som online m.m. Man kan alltså inte åtgärda problemet själv.

Har skickat email om det och väntar på svar/åtgärd från dem. Som jag nämnt i någon tidigare tråd här på WN (se sökfunktionen) så åtgärdades det påtalade problemet inom rimlig tid men de återkom aldrig med svar om det vid tidigare tillfället.

Jag lägger inte mina viktigaste saker på VPS:en hos Glesys men generellt sett så fungerar det OK.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-23, 22:26 #6
Buffi Buffi är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 21
Buffi Buffi är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 21
I mitt fall så var det dock i samband med att jag körde en
/etc/init.d/networking restart
på en fysisk server för att fixa en grej med min DNS

Det gillade dock ej servern, då nätet ej kom upp igen.
Jag gjorde det ju dock under dagtid för att vara säker på att komma fram till support om något skulle haka, så var bara ett kort telefonsamtal så var datorn omstartad och igång igen
Buffi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-24, 11:00 #7
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Tack för svaren. Som jag anade så är det väldigt få som har något att säga om serverhallen.com, då det verkar inte finnas så många kunder representerade här på WN. Jag kan i alla fall bekräfta min misstanke på att många är nöjda med GleSYS.

Har idag kvar att fundera över valet.....

Tack.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-24, 18:02 #8
Standouts avatar
Standout Standout är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 356
Standout Standout är inte uppkopplad
Flitig postare
Standouts avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 356
Jag har kört några VPS:er hos GleSYS ett tag, och det har fungerat bra. De brukar tala om i god tid om de ska utföra något slag servicearbete.
Standout är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-25, 11:57 #9
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 227
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 227
Citat:
Originally posted by Terabyte@Jun 24 2007, 10:00
Tack för svaren. Som jag anade så är det väldigt få som har något att säga om serverhallen.com, då det verkar inte finnas så många kunder representerade här på WN. Jag kan i alla fall bekräfta min misstanke på att många är nöjda med GleSYS.

Har idag kvar att fundera över valet.....

Tack.
Har haft dem som webbhotell. God service, attityd och tjänst men lämnade lite att önska vad gällde kontrollpaneler och dylikt.

Har inget dåligt att säga om dem dock eftersom de alltid var bemötande. Enda man kan vara lite kritisk mot är deras mail-support. Stundtals svarade de enbart efter arbetstid.

Har också upplevt att det är få som hört talas om dem. I vissa fall kan det vara ett varningstecken, även om Serverhallen verkar vara ett undantag. När det gäller något såpass känsligt som server skulle jag nog välja det som känns tryggast.
Kaffe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-25, 12:32 #10
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Serverhallen.com har en maxkapacitet om 100 Mbps idagsläget. Det räcker förmodligen rätt långt för de allra flesta, men vid större behov kankse det krävs en lite större aktör också.

Har i princip inte hört talas om dessa tidigare.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017