FAQ |
Kalender |
2015-04-16, 14:43 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Vi använder oss idag utav mebo.se Vi har varit nöjda med mebo, ändå problemet är att det erbjuder på tok för lite utrymme. Vi har använt oss av en lösning där vi har alla domäner hos citynetwork och således kan ta del av deras mailtjänst och 250GB lagring för mailen. Det har funkat kanon tills senaste veckan så dom haft lite mail strul. Dock ska allt vara återställt men vi saknar hundratals mail som dom inte verkar kunna få tillbaks. För oss är detta väldigt allvarligt då det var viktig mailkontakt som försvunnit. Vi vågar helt enkelt inte lita på att citynetwork kan hantera våran mail. Så nu söker vi ett nytt alternativ. Jag föredrar cpanel som mebo.se erbjuder men vill få gott om utrymme att förvara mail (IMAP) på. Vill påpeka att Mebo har och fortfarande fungerar kanon det är bara att dom erbjuder för lite utrymme för våra behöv. Max tror jag är 5GB i deras största paket. |
||
Svara med citat |
2015-04-16, 14:59 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Rekommenderar varmt Oderland... Cpanel, gott om utrymme och det funkar.
Kund hos Oderland med flertal konto i över 8 år... Använder själv Mebo för mindre projekt och de funkar bra. |
|||
Svara med citat |
2015-04-16, 15:52 | #3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Varför inte kombinera med en mailtjänst? Tex O365 eller Google apps? =)
|
|||
Svara med citat |
2015-04-16, 16:46 | #4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Office 365 Home stödjer inte att man använder egna domäner. Och Google Apps skulle bli lite för dyrt för oss.
|
||
Svara med citat |
2015-04-16, 16:53 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hur många mottagare/lådor handlar det om? Business essentials kostar 35 spänn/mån och användare, och domäner kan du använda så många du vill där.
|
|||
Svara med citat |
2015-04-16, 17:00 | #6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Essentials stödjer inte läsplattor och telefoner.
|
||
Svara med citat |
2015-04-16, 17:24 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
För jag antar att det inte finns någon möjlighet att köpa till mer utrymme direkt ifrån er (mebo)?
|
||
Svara med citat |
2015-04-16, 17:28 | #8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det funkar fint att köra att köra mail överallt så länge du har en exchange-klient. Rätta mig gärna om jag har fel. =)
https://technet.microsoft.com/sv-SE/...scription.aspx |
|||
Svara med citat |
2015-04-16, 19:43 | #9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej Dudde - låter lurigt värre. Har inte hört att vi har några problem med försvunna mail? Dessutom har ju backup på allt om något mot förmodan går galet.
Det kanske är så att uppgraderingen i veckan (webbmailen endast) där mapparna inte syntes som de skulle (i just webbmailen) ett tag var "boven"? Detta skall vara fixat sedan en tid tillbaka. PMa gärna mig - skulle vilja höra mer om vad för problem du har haft. |
||
Svara med citat |
2015-04-16, 20:14 | #10 | ||
|
|||
Nykomling
|
johan jag har varit i kontakt med er via både mail, telefon och chat. Igår skulle det vara fixat, idag var det fortfarande inte fixat. Fick ett mail vid 2-3 tiden idag där det stod att allt var återställt och att ni eventuellt trodde att jag hade en pop3 klient som laddat ner och tagit bort alla mail. Tror dock inte den chansen är så stor, när vi flyttade mailen till er så ändrades alla loginuppgifter. Så en gammal telefon tex ansluter inte längre till rätt mailserver. Och mailen som berörs är bara tillgänglig på en stationär dator och en telefon där jag till 100% vet att det är IMAP som körs. Jag bytte ändå lösenord på kontot bara för att.
Sen så har ju bara inkorgen blivit berörd. Alla undermappar och mail som inte låg i inkorgen finns kvar. Problemen började för cirka en vecka sedan. Just nu sitter jag och väntar på att få ett svar ifrån supporten då det fortfarande inte finns mail i inkorgen. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|