Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


iOS/Android - samarbete/konsulting för royalties?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-11-21, 13:13 #1
heke heke är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 1
heke heke är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 1
Standard iOS/Android - samarbete/konsulting för royalties?

Hej,

Jag har en idé om ett spel jag vill utveckla till iOS/Android (som så många andra!) men saknar kunskapen i programmering och design för detta. Designers har jag bra kontakter med, men inte programmerare för iOS/Android/Facebook.

För att jag ska dra igång ett samarbete söker jag någon med erfarenhet inom programmering som kan App Store & Android Market samt Facebookspel utantill och allt som kommer med detta.

Min tanke var att försöka hitta en studio eller någon/några personer som kan, och har lust att kanske få igång ett samarbete där det bygger på att dela på royalties mot att utvecklingen utförs. Jag har dessvärre inte kapital att köpa in tjänsterna till ett färdigt spel, därav min tanke på att hitta ett samarbete likt en publisher som lägger ut ett spel på en utvecklare men i detta fallet får betalt i form av royalties när spelet släppts.

Idén jag har vill jag tro man kan göra i två versioner, en lite enklare jag tror vi skulle kunna få ut snabbt och en lite mer avancerad med uppdateringar, boosts, premiumkonto osv. Tanken är då att man utvecklar den enkla versionen först och släpper denna gratis med reklam eller liknande och om allt faller på plats släppa den mer avancerade efteråt. Att tjäna pengar är såklart viktigt, och jag har tänkt mig en mix av att köpa spelet/betala månadsvis och även att man kan betala för saker när man vill (Freemium).

Jag har lite game design skriven och många idéer för att få spelet att lyckas, men saknar en samarbetspartner som också ser möjligheten i spelet som kan hjälpa mig att få ut det på marknaden!

Därför tänkte jag förhöra mig om det finns någon som är intresserad av ett sammarbete där vi kan komma fram till något vettigt för att få fram spelet jag har i tanken!

Jag bor i skåne, så det är ju att föredra om du/ni okcså gör det. Men det går ju att diskutera.

Min bakgrund då: Jag har arbetat i spelbranschen i ca 5 år men med PC-spel enbart. Min roll har varit mot marknaden, dvs marknadsföring, PR, försäljning, förhandling med samarbetspartners etc, alltså inte i själva utvecklingen.

Jag är tacksam för synpunkter, ideer etc. Har du något intressant samarbetsförslag eller liknande, vänligen skicka detta i PM.

Tack!
heke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017