Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Lagsidan feedback

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-06-19, 11:54 #1
casper87 casper87 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 37
casper87 casper87 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 37
Standard Lagsidan feedback

Hej!

Jag håller på med min första Wordpress sida som är för mitt fotbollslag och skulle vilja ha tankar, åsikter, kritik. Sidan är som sagt inte klar och saknar en hel del innehåll. Jag känner dock att det är dags att få oberörda personer åsikt, och vart bättre än på WN?

w.w.w.fsk.vadet.nu
casper87 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-19, 12:22 #2
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Navigeringen och upplägget ser föredömligt ut! Jag hinner inte titta igenom sidan så mycket men ger min respons beträffande sidans layout:

1. Mycket användarvänligt med de vita boxarna med ljusgrå bakgrund. Dessutom stiligt. Jag gillar font-storleken. Lättläst!

2. Dropdown-menyerna är toppen.

3. Toppheadern tycker jag dock är trist. Den sabbar mycket av totalintrycket. Sorry, men den måste tycker jag du borde slipa på för att höja sidan. Jag förstår att du kanske inte har obegränsat med lagbilder, men jag tycker den borde fylla ut hela bilden. Om klubben har ett klubbmärke kan ju det läggas till vänster.

4. Jag skulle personligen ljusa ner den blåa färgen lite, även om jag förstår att den symboliserar lagets färger. Lite mindre kontrast tror jag skulle göra sidan gott.

Sammanfattningsvis tycker jag grunden är lovande och bra! Framförallt ser webbplatsen väldigt användarvänlig ut och det är förstås viktigare än färgkontraster. ;-)

De andra i laget blir nog nöjda och glada!
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-19, 12:48 #3
casper87 casper87 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 37
casper87 casper87 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

Navigeringen och upplägget ser föredömligt ut! Jag hinner inte titta igenom sidan så mycket men ger min respons beträffande sidans layout:

1. Mycket användarvänligt med de vita boxarna med ljusgrå bakgrund. Dessutom stiligt. Jag gillar font-storleken. Lättläst!

2. Dropdown-menyerna är toppen.

3. Toppheadern tycker jag dock är trist. Den sabbar mycket av totalintrycket. Sorry, men den måste tycker jag du borde slipa på för att höja sidan. Jag förstår att du kanske inte har obegränsat med lagbilder, men jag tycker den borde fylla ut hela bilden. Om klubben har ett klubbmärke kan ju det läggas till vänster.

4. Jag skulle personligen ljusa ner den blåa färgen lite, även om jag förstår att den symboliserar lagets färger. Lite mindre kontrast tror jag skulle göra sidan gott.

Sammanfattningsvis tycker jag grunden är lovande och bra! Framförallt ser webbplatsen väldigt användarvänlig ut och det är förstås viktigare än färgkontraster. ;-)

De andra i laget blir nog nöjda och glada!
Tack för dom många lovorden CT!

-Toppheadern är faktiskt bara ditsatt för att jag ska få en mer överskådlig bild av sidan. lagbilden är nog något år gammal och många av spelarna har bytts ut samtidigt så jobbar jag på den nya loggan till laget, så den ska självklart vara med i headern! Ska lägga krut på den

- Ljusare färger ska testas ASAP.

- Återigen tack för att du tar dig tid! uppskattas verkligen!
casper87 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-24, 20:00 #4
demain demain är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 143
demain demain är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 143
Jag håller med Captain Thailand om att boxarna är snygga. Ser väldigt strukturerat och fint ut.

Headern och sidebaren däremot ser lite för basic ut. Kan inte riktigt sätta fingret på vad som bör göras, men testa med lite skuggor och bilder.

Menyknapparna skulle jag nog göra ljusare vid mouseover.

En bra början dock!
demain är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-30, 02:13 #5
casper87 casper87 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 37
casper87 casper87 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 37
Bumpar efter lite uppdateringar
casper87 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-30, 03:41 #6
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Jag har väl sagt mitt, men kan väl lägga till att jag gillar den (ännu) bättre nu. Avskalat på ett föredömligt sätt! Den nya ljusare blåa färgen känns betydligt bättre i mina ögon.

En pytteliten detalj: Sökknappen borde kanske ljusas ner lite så texten syns, alternativt "sök" i vit text.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-30, 15:36 #7
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 331
Har du testat att göra alla blåa fält som footerns blåa fält? Skulle nog ge mer personlighet till sidan, fast kan ju bli för mycket också. Men kanske värt att testa?
P3N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017