Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Webbhotell med sjuka priser på domänförnyelser

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-09-01, 14:58 #1
Tim Tim är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 111
Tim Tim är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 111
Standard Webbhotell med sjuka priser på domänförnyelser

Tänkte starta en tråd om webbhotell som tar sjukt mycket över pris för domänförnyelser.

Nämnvärt är att Binero tar ca 89 för en .com domän per år, men går vi till Surftown kostar det 259 kronor per år!

Syftet med tråden är att få folk att UNDVIKA skyhöga priser när det finns inte bara billigare, men bättre alternativ. Surftown har inte heller någon automatisk Auth Code generator eller vad det heter om man skulle vilja flytta en domän, man måste maila supporten för att få det.

Att flytta en .com domän kostar även 100 kr hos Surftown och sen gissar jag på att du får betala igen för flytten till t.ex binero som då förnyar domänen åt dig.


Surftown - 259 Kr Per år - Jämfört med Binero för 89 kr.

Vet att det finns fler registrarer med priser som dessa, har ni tips så hjälp mig gärna uppdatera tråden.
Jag har klankat mycket på Binero, specielt med allt trubbel som skedde när de uppgraderade sina system en si så där 15 gånger, men supporten är alltid hjälpsam och är åter mitt favoritwebbhotell måste jag säga.
Tim är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-01, 15:21 #2
AndersNs avatar
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 142
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem
AndersNs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 142
Läs internet.se prislista och gråt...
AndersN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-01, 15:27 #3
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
Nämnvärt är att Binero tar ca 89 för en .com domän per år, men går vi till Surftown kostar det 259 kronor per år!
Fast Binero är långt ifrån billigast om man ska ta ytterligheter, citynetwork tar endast 64kr för en .com
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-01, 16:10 #4
Tim Tim är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 111
Tim Tim är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 111
Har internet.se fler än två kunder med dom priserna blir jag rejält shockad...
Tim är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-01, 16:27 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
Har internet.se fler än två kunder med dom priserna blir jag rejält shockad...
Har man en normal företagsomsättning kanske det inte spelar så stor roll om domänen kostar 100 eller 500 kr? Då är det viktigare för många att man har en registrar man kan lita på till 100%.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-01, 17:37 #6
Tim Tim är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 111
Tim Tim är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 111
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Har man en normal företagsomsättning kanske det inte spelar så stor roll om domänen kostar 100 eller 500 kr? Då är det viktigare för många att man har en registrar man kan lita på till 100%.
Jag omsätter normalt och jag bryr mig om att tvingas betala mer än 250% än vad ett bättre webbhotell eller service tar? Binero är betydligt mer pålitliga än surftown.

Men om du menar internet.se så känner jag inte till dom alls, anser dock inte att någon sådan pålitlighet är värd ett pris som är mer än 1000% dyrare än alla andra. Då hade jag hellre investerat i en bra vps.
Tim är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-01, 19:20 #7
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Sedan när är 259 kr skyhögt? Det är snarare ett rätt sunt pris. Om binero tog bättre betalt skulle de kanske ha råd att fixa till sitt beställningsscript så jag slipper gråta varje gång jag försöker beställa något.

Jämför priserna. Binero gör ingen vinst på domänregistreringar utan använder det som lockvara.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-01, 19:39 #8
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
För den som "spekulerar" i domäner eller av någon anledning köper på sig hundratals namn, så spelar priset naturligtvis stor roll.

Men för ett "normalt" företag som behöver 1-3 domäner så kvittar det egentligen fullständigt om det kostar 259 kr eller 89 kr.

Att sälja saker till självkostnadspris är normalt ingenting företag gör. Så frågan är inte varför det finns så många webbhotell som är "dyra", utan varför det finns så många som inte tar betalt för sina tjänster.

Huvudsaken för mig är att webbhotellen ligger kvar på de priserna som de har valt att ligga på. Höga priser är enligt mig ok. Men stor prishöjningar är det inte.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-01, 20:40 #9
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 422
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 422
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Har man en normal företagsomsättning kanske det inte spelar så stor roll om domänen kostar 100 eller 500 kr? Då är det viktigare för många att man har en registrar man kan lita på till 100%.
Det handlar nog er om att de inte vill ha några direkta kunder.
Anders Karlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-01, 21:07 #10
Tim Tim är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 111
Tim Tim är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 111
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
För den som "spekulerar" i domäner eller av någon anledning köper på sig hundratals namn, så spelar priset naturligtvis stor roll.

Men för ett "normalt" företag som behöver 1-3 domäner så kvittar det egentligen fullständigt om det kostar 259 kr eller 89 kr.

Att sälja saker till självkostnadspris är normalt ingenting företag gör. Så frågan är inte varför det finns så många webbhotell som är "dyra", utan varför det finns så många som inte tar betalt för sina tjänster.

Huvudsaken för mig är att webbhotellen ligger kvar på de priserna som de har valt att ligga på. Höga priser är enligt mig ok. Men stor prishöjningar är det inte.

Hade inte haft problem med att betala 150 kr för en domän, men 259? Jag sitter också på 300+ domäner men endast 5 av dem är hos surftown och det irriterar mig. Känns skönt att ventilera på wn.se
Tim är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017