Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


När allt rasar....

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-02, 20:51 #1
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 185
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 185
Standard När allt rasar....

Fel ställe kanske, men som många andra så vill man inte belasta nära och kära. Så jag skriver av mig lite här...

Har nyligen flyttat till Norge med min flickvän, skulle börja ett nytt intressant liv... hyrde lägenhet, köpte möbler och allt. Startade eget och jobbade flitigt på en del projekt för just den norska marknaden...va riktigt nöjd med livet...

Tills idag, alla mina pengar på kontot är borta. Har ett sparkonto och ett annat som jag skjuter in lite pengar på för att använda mitt visa kort. Båda kontona är länsade nästan och visa kortet är tungt övertrasserat.

Nu har jag och tjejen endast pengar till mat och bussbiljetter till mina föräldrar i Sverige..

Hyran blev aldrig betald, hyreskontraktet är på ett år... banken skickar mig från den ena personen till den andra....
Captcha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-02, 21:04 #2
markuseriksson markuseriksson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 33
markuseriksson markuseriksson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 33
Trist, hoppas det löser sig på ett bra sätt för er.
markuseriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-02, 21:11 #3
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
Fortsätt kämpa, keep the spirit up! Livet har sina motgångar och man måste vara i botten någon gång för att nå toppen!

Blev du bestulen eller vad hände egentligen? Försök låna pengar från familj till dina skulder, det är tråkigt med betalningsanmärkningar.
aDonis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-02, 21:14 #4
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 185
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 185
Citat:
Ursprungligen postat av aDonis Visa inlägg
Fortsätt kämpa, keep the spirit up! Livet har sina motgångar och man måste vara i botten någon gång för att nå toppen!

Blev du bestulen eller vad hände egentligen? Försök låna pengar från familj till dina skulder, det är tråkigt med betalningsanmärkningar.
Det är någon som har använt mitt visa kort, måste vara online. Bara en av alla "betalningar" låg på 30 tusen via paypal säger banken. Har aldrig handlat något som är dyrare än 4000 tusen via dem...
Captcha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-02, 21:16 #5
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
Citat:
Ursprungligen postat av Captcha Visa inlägg
Det är någon som har använt mitt visa kort, måste vara online. Bara en av alla "betalningar" låg på 30 tusen via paypal säger banken. Har aldrig handlat något som är dyrare än 4000 tusen via dem...
Tror du har försäkring genom VISA för sånt faktiskt. Kolla med dem.
aDonis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-02, 21:17 #6
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Polisanmäl och begär att få pengarna tillbaka från banken. Bör inte vara något problem.
Var sparkontot kopplat till ditt visa eller hur har någon kommit åt ditt sparkonto?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-02, 21:22 #7
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
Men surt
Hör av dig om du behöver hjälp med nått! Har tyvärr inget extremt överskott på kapital själv men jag är iaf i Oslo
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-02, 21:25 #8
heavencloudss avatar
heavenclouds heavenclouds är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 494
heavenclouds heavenclouds är inte uppkopplad
Flitig postare
heavencloudss avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 494
Om du råkat ut för en skimming (någon som läst av kortet på något sätt) så får du tillbaka pengarna av banken då det är "bankens fel". Är det så att du använt remsan istället för chippet på ditt VISA-kort är det butiken där skimmingen skett som är betalningsskyldig men det är en tvist som banken tar med butiken (och du behöver inte bry dig eller lägga tid på det).

Jag har själv jobbat inom säkerhetsbranschen med just identitetskapning, skimming och stöld så jag vet vad som gäller

Har två närstående som blivit skimmade; de fick tillbaka pengarna från banken på bara någon vecka eller två. Det är heller ingen jobbig process från anmälan till att du får tillbaka pengarna.

Jag vill dock reservera mig för om du har en bank eller en korttyp som inte har dessa rutiner (om det nu finns?).

Min fråga är dock samma som jonnys; Hur kunde någon få tillgång till ditt sparkonto?
heavenclouds är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-02, 21:40 #9
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 185
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 185
Citat:
Ursprungligen postat av digi Visa inlägg
Men surt
Hör av dig om du behöver hjälp med nått! Har tyvärr inget extremt överskott på kapital själv men jag är iaf i Oslo
Tack för omtanken, "pengarmässigt" löser det sig nog.

Citat:
Ursprungligen postat av heavenclouds Visa inlägg
Om du råkat ut för en skimming (någon som läst av kortet på något sätt) så får du tillbaka pengarna av banken då det är "bankens fel". Är det så att du använt remsan istället för chippet på ditt VISA-kort är det butiken där skimmingen skett som är betalningsskyldig men det är en tvist som banken tar med butiken (och du behöver inte bry dig eller lägga tid på det).

Jag har själv jobbat inom säkerhetsbranschen med just identitetskapning, skimming och stöld så jag vet vad som gäller

Har två närstående som blivit skimmade; de fick tillbaka pengarna från banken på bara någon vecka eller två. Det är heller ingen jobbig process från anmälan till att du får tillbaka pengarna.

Jag vill dock reservera mig för om du har en bank eller en korttyp som inte har dessa rutiner (om det nu finns?).

Min fråga är dock samma som jonnys; Hur kunde någon få tillgång till ditt sparkonto?
Precis, det har jag grubblat över hela dagen. Tjejen jag snackade med på SEB sa att hon aldrig varit med om att de drar pengar från sparkontot, men är osäker på om det heter sparkonto. Det hette kapitalkonto innan, men de har ändrat namnet på det. Men huvudsaken är att man inte når den via mitt visa kort. Utan måste alltid överföra till det andra kontot.

Senast redigerad av Captcha den 2011-02-02 klockan 22:03
Captcha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-02, 21:48 #10
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
Citat:
Ursprungligen postat av Captcha Visa inlägg
Tack för åtanken, "pengarmässigt" löser det sig nog.



Precis, det har jag grubblat över hela dagen. Tjejen jag snackade med på SEB sa att hon aldrig varit med om att de drar pengar från sparkontot, men är osäker på om det heter sparkonto. Det hette kapitalkonto innan, men de har ändrat namnet på det. Men huvudsaken är att man inte når den via mitt visa kort. Utan måste alltid överföra till det andra kontot.
jag tror faktiskt att du kan vara ganska lugn, gör en polisanmälan så tror jag att du har pengarna på kontot inom några dagar!
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017