Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


PHP Programmerare sökes

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-25, 16:35 #1
Hauzin Hauzin är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 11
Hauzin Hauzin är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 11
Söker programmerare som kan bygga på/skapa ett community i PHP.


Jag la ut en tråd här för ca 7 månader sedan och fick kontakt med en programmerare. Jobbet skulle vara klart på 2 veckor men jag har fått sitta fram tills nu och fortfarande är inte sidan klart. Har satt en deadline till 1 december med honom. Vare sig det blir klart eller inte så behöver jag en programmerare att antingen fortsätta bygga på det eller skapa ett nytt community åt mig från grunden.

Jag skapar designen, du kodar om det till en sida.

- Du ska kunna arbeta självständig i ditt jobb.
- Du ska göra klart i tid och hålla en deadline.
- Professionellt programmering dvs. ingen B-programmerare sökes.
- Stabilitet i din kodning, du ska veta vad du gör och arbeta effektivt.


- Du ska känna att du kan skapa eller bygga på ett PHP Community direkt från grund utan några komplikationer, dvs Profil, album gästbok vänskapslista osv. Det ska vara som en lek-kodning för dig (dvs du ska vara programmerare av hög klass och inte känna att en community är din gräns för vad du kan programmera)


Sidan ska vara klart inom 30 dagar efter påbörjad dag.


Ersättning:

3k - 9k (Kan diskuteras, då det visar sig den 1 december om sidan ska byggas på eller skapas från grunden)


Betalning sker när projektet är slutfört och inget annat. Inga delbetalningar, inga konstigheter. (Detta beroende på tidigare erfarenhet)


Kontakt: [email protected] (MSN-klient)
Eller messa mig här .

Mvh
Hauzin
Hauzin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-25, 18:17 #2
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Några snabba frågor för att förtydliga tråden:

* Kan du specificera exakt vilka funktioner det är du efterfrågar på communityt? "Osv.." är lite otydligt.

* Du vill att någon med "expert-kunskaper" kodar det här från grunden. Har du f-skatt att betala experten med?

* Kan du definera en professionell programmare och allra helst vad som karaktäriserar en b-programmarerare? Jag är lite osäker på att jag håller måttet med dina högt ställda krav.

* Ingår det extra perks i jobbet, tex som dem från filmen swordfish?
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-25, 20:03 #3
znap znap är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 114
znap znap är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 114
En konsult av den kvalitet du söker tar säkerligen någonstans mellan 600-1500 kr/timmen exkl moms. Du förväntar dig med andra ord att någon ska bygga ett community från grunden på ett par timmar? Den gamla klyschan, "du får vad du betalar för" passar väldigt bra i detta fall.

Inte konstigt att du får ha göra med en B-programmerar, som du själv uttrycker det, när du inte har de ekonomiska resurserna som krävs för ditt projekt. Om du förväntar dig att en profesionell utvecklare ska åta sig ditt uppdrag så får du väl börja med att själv agera profesionellt som uppköpare...

Jag menar inte trasha ditt inlägg på något sätt, tack vare diverse Open-source-appar där ute så finns det sätt för dig att komma igång med ditt projekt trots en knaper budget. Men försök se lite mer realistiskt på det hela så kommer det nog funka bättre.

Lycka till!
znap är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-25, 21:29 #4
Hauzin Hauzin är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 11
Hauzin Hauzin är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 11
Tack för alla svar. Känns att det finns ett urval att välja emellan nu.
Återkommer om ev. tjänster eller påbyggnad.

Tack till Webmasternetwork och till Er som svarat.

Mvh

hauzin
Hauzin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-26, 15:08 #5
xcs101 xcs101 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 132
xcs101 xcs101 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 132
Du får nog hosta upp mer änn 3 - 9 k om du ska ha ett community, speciellt ett som är skapat av en programerare som är

"programmerare av hög klass och inte känna att en community är din gräns för vad du kan programmera"

utan får nog nöja dig med en b-programerare"
xcs101 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-26, 23:13 #6
TonyL TonyL är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 189
TonyL TonyL är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 189
Hej
Du måste skämta. Det du begär är höga krav utan att kravspec. Dvs. du kommer designa kontinuerligt och sannolikt öka dina behov allt eftersom. Och då hade jag förväntat mig bättre betalt.

Nåväl, lätt att klaga från mig. Därför vill jag även tipsa dig, framåt.

1. Gör en kravspecifikation både i design och i textform, dvs uttryck o meningar vilka funktioner du vill ha. Och hur det ska fungera. Och "försegla" denna kravspec. Du vill säkert betona att du vill ha dokumentation på allt också.

2. Tänk ut en miljö du vill ha allt i, dvs på ett webbhotell antagligen, eller vill du ha det på en egen dator. Då behövs det ännu mera kunskap. Mitt råd är att, avvakta, och rådfråga programmeraren vilken miljö denne trivs i, samt hur denne bedömmmer. Det är ju antagligen programmeraren som kan det. Var flexibel. Tänk även pengar.

3. Ersättningen, med de tankar och tuffa krav på programmeraren, antog jag att du skulle nämna siffran 30 000 kr eller så. Och så sagt, vad händer när du kommer på att du vill ha tillägg, som du glömt nämna i kravspecen. Och vem ska underhålla detta senare. Försök nöja dig med en kravspec. och nå det målet.

Jag är en normal programmerare, men är inte i den klass du önskar. Lycka till. Kanske en tanke till. Eventuellt skulle du om du kan, försöka samarbeta med en programmeringskunnig som delägare.

/ Tony
TonyL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-26, 23:19 #7
TonyL TonyL är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 189
TonyL TonyL är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 189
Hej

Tips:
Gör en kravspec. med design och text. Be även om dokumentation, för programmerare, dvs en icke programmerare behöver inte förstå allt.

Fundera hur du kommer göra i framtiden.

Jag misstänker att du kontinuerligt kommer öka på dina krav, vilket inte är roligt för en programmerare. Så försök få ner allt i en kravspec.

Betalningen skulle jag antagit var runt 30 000 kr, eller om du finner en delägare som kan programmera, skulle hjälpa.

Lycka till.
/ Tony
TonyL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-27, 13:10 #8
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Innehar du F-skatt?
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-27, 15:42 #9
Dimme Dimme är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 397
Dimme Dimme är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 397
Ursäkta att jag skriver här, ett litet tips:

Vill du ha en community på 2 veckor, bäst att du anlitar batman. Superman klarar nog inte av det.

Ok om du endast betalar 3k till 9k får superman vara en apa också.

Mvh,
Dimme
Dimme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-27, 20:42 #10
Jines avatar
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 1 032
Jine Jine är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jines avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 1 032
Jag vill absolut inte komma in och förstöra dina planer.

Jag skriver detta som erfaren PHP-programmerare, enligt mina kunskaper och erfarenheter - kommer du ha extremt svårt att hitta en såpass "seriös" och professionell programmerare för ynka 3.000-9.000kr.

Du får nog dubbla det ett par gånger, alternativt sänka dina standarder.
Enligt mina kunskaper brukar en PHP-konsult eller frilansande programmerare ta minst 600-1200kr/h+moms för professionella arbeten där kraven du ställer kan uppfyllas.

Och jag tror nog att det tar lite mer än några timmar för ett såpass stort jobb.
... sen noterade jag även att du missade om priset skulle inkludera moms eller ej?
Samt om du köper i form av företag eller privatperson. Många aspekter kan spela in förstår du...

Hoppas du inte tar illa upp.

Med vänliga hälsningar,
Jim Nelin
Jine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017