Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Gör-det-självare med kompatibilitetsproblem!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-10-10, 16:42 #1
steel88s avatar
steel88 steel88 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 23
steel88 steel88 är inte uppkopplad
Nykomling
steel88s avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 23
Tool Gör-det-självare med kompatibilitetsproblem!

ja som rubriken lyder så är jag en gör-det-självare. Jag vill inte på nått sätt vara beroende av andra i det jag gör (vilket ska ses som positivt) Jag har lekt lite med webbdesign förr och måste säga att jag är totalkass på det...

Hur som helst så har jag nu startat eget och bygger min hemsida för företaget. Den körs på egen server i källaren med Debian Lenny utan GUI. Lärde mig hur detta funkade via en guide på nätet. Jag räknar inte med att ha så mycket aktiv trafik utan vill mest bara att sidan ska finnas där.

Jag tror inte att jag har några problem med server teknologin på min sida utan snarare det grafiska och att få det att samarbeta mellan olika webbläsare. efter att ha knapprat ihop min sida någorlunda fick jag för mig att testa den i IE (kör FF annars) och inte helt oväntat så började det spöka. Jag använder mig av Fancybox för att pressentera innehållet på sidan. Detta genom "rollover image" länkar. jag tycker själv att det är snyggt och ser professionellt ut utan så mycket arbete. Men i FF funkar alla länkar. Men i IE funkar bara den första. Jag använder mig av Dreamweaver CS4 för att bygga sidan. Jag har försökt begränsa hela sidan till en fil: Index.php

Sidan finns här: http://sdstransport.se/
ligger under min andra domän skvallerdalen.se men det ska inte spela någon roll.

Någon som har lust att ge mig tips på vad jag gör för fel i detta? Hur ska jag lösa länk problemet i IE (och ev andra browsers). Kanske andra alternativ än fancybox?
steel88 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-10, 17:00 #2
Kimppas avatar
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 793
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Kimppas avatar
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 793
Hej,

Box-funktionen fungerar väldigt bra för mig och ser fint ut i Safari på MAC OS X.


Gällande design (off topic):
Men knapparna man trycker på och logon på sidan ser väldigt "knastriga" ut om det är ett bra sätt att förklara det på. Använd dig av PNG istället för GIF om du vill fortsätta ha knapparna transparenta eller fyll knapparna med samma bakgrundsfärg som på hemsidan för att få kvaliten på knapparna att se bättre ut.
Kimppa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-10, 20:26 #3
steel88s avatar
steel88 steel88 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 23
steel88 steel88 är inte uppkopplad
Nykomling
steel88s avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 23
Citat:
Ursprungligen postat av Kimppa Visa inlägg
Hej,

Box-funktionen fungerar väldigt bra för mig och ser fint ut i Safari på MAC OS X.


Gällande design (off topic):
Men knapparna man trycker på och logon på sidan ser väldigt "knastriga" ut om det är ett bra sätt att förklara det på. Använd dig av PNG istället för GIF om du vill fortsätta ha knapparna transparenta eller fyll knapparna med samma bakgrundsfärg som på hemsidan för att få kvaliten på knapparna att se bättre ut.
Tack för tipset. Visste inte att man kunde göra transparenta PNG. men ska se om jag lyckas. Använder photoshop... kanske syns.

Jag har provat i det IE som följer med datorn vi har tror det är IE7 och där funkar de inte. Men på en kompatibilitetssida så säger den att det ska funka om man har xp... skumt.

Ska hur som helst se om jag kan ordna detta. Google är ju ett bra alternativ i detta.
steel88 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017