Ämne: Känga...
Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-12, 00:10 #3
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Jag har jobbat som affiliate manager på ett större företag som annonserade på TD och jag kan berätta för dig när man ser alla blink-snurr-klick-banner-tjäna-pengar-min-sida-är-bäst-blink-blink-sajter så tappar man ganska snart suget att kolla genom 100-tals ansökningar.

Till de flesta affiliateprogram finns det oftast bara 5-10 affiliates (nu pratar vi svenska marknaden) som kan leverera trafik. Resten är bara rent skräp. Dessa 5-10 affiliates brukar vara ganska tidigt ute att ansöka. När dessa ansökt och resterande skärpsajter börjar ansöka så kan det bland 100 ansökningar vara 90 sajter med en grävande "under-construction-gif-gubbe". 8 sidor med spelklaner och 2 halvseriösa länkkataloger. Inte det minsta upphetsande att gå genom.

Att jag under min tjänst som affiliate manager dessutom hade ett antal andra arbetsuppgifter gjorde att oavsett jag ville eller inte så kunde det ibland dröja 1-3 veckor innan jag godkände sajter, även om det i mitt fall oftast var kortare tid.

Men visst håller jag med dig att affiliateprogram sköts dåligt på många företag.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat