Visa ett inlägg
Oläst 2017-12-22, 23:21 #8
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
^ Såna tillfällen man önskar att facepalm-smilies fanns på WN
Hurså? Jag håller iaf med helt om det och jag har en hel del erfarenhet av just det här.
Möjligtvis att man kan gå lägre om gör det som en bisyssla vid sidan om t.ex. studier, men då bör man ganska snabbt komma upp i 500 kr per timme när man fått lite erfarenhet och har hyfsad koll på vad man gör.

Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Jag undrar om vi inte jämför äpplen och päron här. Är det 130 kr i lön eller som fakturerat konsultarvode? Som lön är det acceptabelt även om det är i lägsta laget.
I urprungsfrågan kan jag inte tolka det på något annat sätt än att det är konsultarvode. Då är det enligt mig en i det närmaste en slavlön.

Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
En någorlunda erfaren programmerare borde ligga någonstans i intervallet 500-1 500 kr/h (sannolikt i den längre delen av spannet) i Sverige idag. Jag tror att det är få som drar in mer än 1 000 kr i timmen på utveckling i dagsläget.
Håller med. Det spannet bör nästan alla konsulter ligga inom. Själv liger jag på 800-1000 kr per timme med ca 10 års professionell erfarenhet. Kan gå lite lägre vid längre uppdrag om det är en konsultförmedlare som vill ha ett förmedlingsarvode.

Senast redigerad av pelmered den 2017-12-22 klockan 23:27
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat