Visa ett inlägg
Oläst 2017-10-10, 15:38 #26
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen Visa inlägg
Jag tycker det är skitdåligt av båda företagen.
Citynetwork för att de inte informerat om det tidigare samt att man skulle haft längre tid på sig.

Loopia för att de har skickat 2 mail redan, men inte sagt ett knyst om att det kostar pengar att utnyttja deras DNS som citynetwork erbjöd gratis.

Hoppas innerligt att både Citynetwork och Loopia tar bort de kunderna ur systemet som väljer att hoppa av, så man inte får en massa spam från de.
Jag hörde av mig så sent som igår till CN om att få avsluta mitt konto då den sista domänen var flyttad till 3:e part. Detta mest för att jag inte skulle få något konstigt tomt konto migrerat till Loopia som sedan innebar kostnader för en DNS som jag aldrig använder. Mer märkliga saker har trots allt hänt för många som använt Loopia.

CN svarade då med att jo det gick bra men jag var själv tvungen att avsluta alla "webbplatser" i deras panel. Till historien hör att jag tidigare haft omkring 150 domäner köpta där som jag sedan pekat om till andra namnservrar (3:e part) där samtliga nu har löpt ut för mer än ett år sen.

Att avsluta en webbplats i deras panel tar ca 15-20 sekunder (bokstavligen)... Ska bli intressant att se vad som migreras till Loopia och vilka fakturor jag kommer få denna gången.

Senast redigerad av gregoff den 2017-10-10 klockan 15:41
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat