Visa ett inlägg
Oläst 2017-12-18, 12:40 #6
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Du har helt rätt i att leverantören (Binero i detta fall) inte får ta eget beslut om att använda pengarna som är avsedda för en faktura, att betala en helt annan faktura som inte förfallit till betalning. Det finns många organisationer som skickar tillbaka pengarna automatiskt när såna här saker blir fel.

Jag vet ju inte omständigheterna runt detta menpå det du berättar så verkar det vara Binero som gjort fel. Bra att du fått rätt till slut.

Du har ju alltid rätt till att få en faktura på det du ska betala så du kan se att allt är rätt, bland annat att rätt period betalas. Vilket ju är mycket viktigt just för domäner.

Men när du har synpunkter på en faktura eller betalning så är mitt tips att alltid göra reklamationen skriftligt där du förklarar de sakliga omständigheterna och refererar till all dokumentation på direkten. Då brukar det för det mesta vara betydligt enklare att få rätt. Detta beror ofta på att en skriftlig reklamation kommer till rätt person på en gång, så den valsar inte runt till fel personer på samma sätt som om du klagar muntligt på telefon. Det är mina erfarenheter i alla fall. Sen när man väl skickat in en skriftlig reklamation så kan man ringa upp 3-4 dagar senare och fråga hur ärendet hanteras, så de inte "slarvar bort" ditt ärende.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat