Visa ett inlägg
Oläst 2005-12-14, 20:59 #19
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
Citat:
Originally posted by zoran@Dec 3 2005, 20:25

Nu är det så att jag vet hur man löser tekniskt att smacka på varukorgen någonstans på sidan. Men när jag försöker omvandlas till "surfare" och inte webbutikhackare, så tycker jag att jag vill ha varukorgen synlig hela tiden. Så då återstår bara att dela upp produkter i sidor, så att användaren aldrig behöver scrolla. Men, har man då många produkter, så blir det många sidor. Vilket är besvärligt.
Jag ser inget fel i att användaren behöver scrolla en sida för att se allt OM det rör sig om att scrolla upp och ner. Att behöva scrolla åt höger eller vänster är för mig oerhört irriterande. Det är en sak som många webbutiker har lyckats med. En del erbjuder inte ens scroll åt höger så att det går att se vad som döljer sig på hela sidans bredd.

Personligen så tycker jag inte om listor som delas upp på flera sidor där jag typ högst kan se 10 produkter i stöten. Det ger en dålig överblick. Finns det inte en inställning där jag själv kan välja antal visade produkter per sida utan är hänvisad till höst 10 stycken, då minskar min vilja att köpa något via den webbutiken.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat