Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-13, 09:38 #24
Martin Boström Martin Boström är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 21
Martin Boström Martin Boström är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 21
För en del år sedan fanns ett oskick på en del webbsiter att tvinga fram en viss storlek och modell på webbläsarfönstret (ingen URL, inga menyer, etc). Det tycktes som om kreatörerna av dessa siter tycktes tro att just deras webbsite var så gudabenådat fantastisk att varje besökare vid blotta anblicken skulle falla i tillbedjan på sina bara knän och rakt av acceptera att inte få ha sin webbläsare konfigurerad som de själva valt. Den här diskussionen påminner starkt om samma sak.

Inse att besökaren (kunden) är kung! Det är inte besökarens problem om min webbsida inte fungerar. Alltså ligger det inte hos besökaren att uppgradera sin webbläsare, utan på mig att se till att min webbsite fungerar på en så bred plattform som möjligt. Och det är inga futtiga procent vi talar om, utan cirka en tredjedel av alla besökare. Vore det min egen privata webbsite så finge jag väl stå mitt kast om det skulle innebära en 30-procentig minskning av besöksstatistiken, men för affärsdrivande företag finns detta inte på kartan!
Martin Boström är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat