Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-12, 16:08 #22
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
rics avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
Citat:
Originally posted by Da Bear@Feb 12 2009, 15:17
Så länge ni utvecklar för IE6 kommer folk aldrig att byta upp sig
Själv ser jag till att sidan fungerar och ser någorlunda likadan ut i IE7/8 samt FF3. Fungerar den och är snygg i IE6 så är det bara en bonus.
Personligen tror jag att få besökare väljer att uppgradera sin webbläsare bara för att någon webbsida fungerar sämre i den. Risken kan istället vara att de besökarna väljer en konkurrents webbtjänst.

Det är heller inte så svårt att få en webbsida att se ut och fungera likadant i de flesta webbläsarna som släppts de senaste åren.

Många vanliga internetanvändare som besöker en webbsida som fungerar dåligt eller ser konstig ut tror snarare att det beror på webbsidan och inte på webbläsaren.
Den iaktagelsen brukar också oftast vara korrekt, men hur ska en vanlig användare veta att felen på den webbsidan försvinner om han/hon uppgraderar sin webbläsare?
Det finns många användare som inte uppgraderar för att de inte vet hur man gör, tycker det är krångligt, vill inte få ett nytt gränssnitt de inte förstår eller inte förstår meningen med en uppgradering m.m.

För något år sedan då jag jobbade med hempc-support och IE7 installerades med winupdate så var det många kunder som ringde in och ville få hjälp att nedgradera till IE6 igen pga. att de inte gillade det nya gränssnittet och inte kunde hitta i det. De sitter troligtvis fortfarande med IE6 tills de blir tvungna att köpa en ny dator.
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat