Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-06, 22:53 #22
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
Jag får ett meddelande om att jag saknar plugins på apple.com och kan inte se allt innehåll då jag inte brytt mig om att installera quicktime....finns det någon förutom apple själva som använder quicktime fortfarande?

Jag tycker alltid det är lite märkligt då Apple fans gnäller på MS.
Apple måste väl ändå vara ett av de mest kundfientliga företagen inom datorvärlden?
Ideér som att köpa upp mjukvara som fungerar i både windows och mac os och göra det det mac enbart, att skapa artificiella spärrar så att deras OS bara fungerar på deras hårdvara eller att inte låta användare köpa delar av system för att uppgradera är ju knappast kundvänliga.

Jag har inte själv haft några problem med installationer av Adobe mjukvara...vad syftar du på då?
På vilket sätt beter de sig som en "sinnessjuk elefant i den ena porslinsbutiken efter den andra"?
Vad jag har sett så har de en väldigt positiv utveckling på senare med t.ex att göra flex open-source och redan innan det så har de accepterat projekt som Red5, MTASC eller GNASH trots att de direkt kan ersätta deras kommersiella produkter.

EDIT:
Nu såg jag att du postat ett exempel på att Adobe skulle vara onda.
De har planerat att ge DRM funktionalitet i Flash för att det är många kunder som vill ha den möjligheten!!
Jämför med Apple som förmodligen är det företag som idag är en av de företag som tjänar mest på att tvinga på DRM direkt till sina kunder.
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat