Visa ett inlägg
Oläst 2016-12-29, 12:11 #8
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 342
x264 x264 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 342
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det är knappast så att de inte bryr sig om sina kunder. Alla företag har begränsade resurser så man måste alltid prioritera. Icke-kritiska buggar är det allra enklaste som kan nedprioriteras. Det är knappast så att de har tio utvecklare som sitter och rullar tummarna och kan hoppa in och fixa allt som behövs direkt. Alla företag som har blivit tillräckligt stora måste fatta rent affärsmässiga beslut hela tiden som ibland kan påverka vissa kunder negativt och ibland gynnar samma kunder. Att göra alla kunder nöjda är förunnat små företag med få kunder men där är det istället större risk att företaget går under eller säljs till en större konkurrent.

När det gäller själva produkten så är det ju också så att större system passar olika bra i olika verksamheter beroende på hur de används. Specter fungerar utmärkt för vissa medan det funkar mindre bra för andra, ungefär som en Formel 1-bil rusar fram på bana men råkar illa ut om man försöker köra skogsrally med den.

Tips och råd till alla som köper in tredjepartstjänster, oavsett vad det gäller:
1. Specificera dina krav på systemet
2. Testa tjänsten utifrån dina krav innan den används, i synnerhet om den är kritisk för din verksamhet
3. Läs vad som skrivits av andra kunder på nätet och undersök om problem som är relevanta för dig kvarstår (inlägg kan vara gamla, missnöjda kunder skriker alltid högst osv.)

Jag är inte alls avundsjuk på Specter. Att bygga om ett monster är inte kul men som redan påpekats i tråden så är det något de måste göra. Förhoppningsvis håller tillräckligt många kunder ut under tiden.
Det är jag fullt medveten om; var en av huvudutvecklarna till Sveriges största affärssystem i sin nisch.

Men saker som prioriterades var superlöjliga ibland "byt nyans på den här knappen", sedan skulle nya system och moduler säljas in till kunder innan man ens rådfrågat utvecklare om tid. Sedan skulle det prioriteras med översättningar till fem olika språk trots att det inte fanns några kunder i dessa länder.

Visst jag förstår att man vill expandera, men ibland kan man faktiskt prioritera att ändra om en PDF utskrift som minst 10% av alla kunder önskat.

Att skriva om kod får man räkna med som utvecklare; har man inte resurser så kanske man har tagit sig vatten över huvudet och spenderat pengarna fel i min mening. Vilket är rätt respektlöst mot sina kunder.
x264 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat