Visa ett inlägg
Oläst 2016-12-29, 11:42 #7
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av x264 Visa inlägg
Nu har jag själv ingen erfarenhet av Specter, men man blir mörkrädd när man läser hur pass lite de verkar bry sig om sina kunder.

Dock förstår jag att det är svårt när ens företag i princip är "inlåst" i den här typen av system där man har hela sin verksamhet kopplat till det och bara får bita i det sura äpplet och vänta snällt.

Själv jobbat på ett företag där mentaliteten tyvärr var densamma; man ser hellre att sälja in nya system och kopplingar till företag för att få in snabba pengar just detta året än att faktiskt fixa buggar.
Det är knappast så att de inte bryr sig om sina kunder. Alla företag har begränsade resurser så man måste alltid prioritera. Icke-kritiska buggar är det allra enklaste som kan nedprioriteras. Det är knappast så att de har tio utvecklare som sitter och rullar tummarna och kan hoppa in och fixa allt som behövs direkt. Alla företag som har blivit tillräckligt stora måste fatta rent affärsmässiga beslut hela tiden som ibland kan påverka vissa kunder negativt och ibland gynnar samma kunder. Att göra alla kunder nöjda är förunnat små företag med få kunder men där är det istället större risk att företaget går under eller säljs till en större konkurrent.

När det gäller själva produkten så är det ju också så att större system passar olika bra i olika verksamheter beroende på hur de används. Specter fungerar utmärkt för vissa medan det funkar mindre bra för andra, ungefär som en Formel 1-bil rusar fram på bana men råkar illa ut om man försöker köra skogsrally med den.

Tips och råd till alla som köper in tredjepartstjänster, oavsett vad det gäller:
1. Specificera dina krav på systemet
2. Testa tjänsten utifrån dina krav innan den används, i synnerhet om den är kritisk för din verksamhet
3. Läs vad som skrivits av andra kunder på nätet och undersök om problem som är relevanta för dig kvarstår (inlägg kan vara gamla, missnöjda kunder skriker alltid högst osv.)

Jag är inte alls avundsjuk på Specter. Att bygga om ett monster är inte kul men som redan påpekats i tråden så är det något de måste göra. Förhoppningsvis håller tillräckligt många kunder ut under tiden.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat