Ämne: inArchive.com
Visa ett inlägg
Oläst 2012-07-23, 14:30 #15
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Bosse007 Bosse007 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 97
Exclamation Inga likheter mellan InArchive och cache i Google !!!

Citat:
Ursprungligen postat av Bear Visa inlägg
Att de gör det är väl inge fel i sej, Google Cache gör det ju själva. Iofs...
Hmm, men det är ju precis det som jag så detaljerat förklarat på webbsidan http://hotpot.se/inarchive.htm att det inte är. De försöker ge sken av att deras kopieringar för sitt eget personliga ändamål inte är någon skillnad mot t ex Googles cache, archive.org, och freezepage. Men så lätt får man bara inte låta sig luras! Det finns inga likheter mellan InArchive och de andra sajterna.

InArchive har bevisligen bara ett syfte och det är att lura sökmotorerna och användarna av dessa. Att det är så här lätt att lura sökmotorerna visar också på de uppenbara bristerna i sökmotorerna.

Den enda vinnaren i detta sammanhang är InArchive. Förlorare - på alla tänkbara sätt och plan - är alla som får sina sajter kopierade.

InArchive kopierar upphovsrättsligt skyddat material i stor skala, inklusive copyrightade bilder och allt.

Jag tror det är viktigt att media skriver om detta inte bara för att fler ska få kännedom om denna lettiska sajts brottsliga beteende så att de kan vidtaga motåtgärder utan även för att stämma i bäcken så att inte fler ser det lönsamma i en scam som denna och gör samma sak.

Det är framförallt av största vikt att alla som drabbats anmäler InArchive till Google enligt det tillvägagångssätt som jag beskrivit.

Senast redigerad av Bosse007 den 2012-07-23 klockan 14:36
Bosse007 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat