Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand
jonny,
Om vi bortser från den specifika aktören (motsvarande trådar finns ju om alla "de stora" i Sverige), tycker jag absolut det kan vara relevant att belysa negativa aspekter beträffande ett större hostingföretag, på ett forum där det förmodligen finns tusentals medlemmar som även är deras kunder. Nya medlemmar kommer ju till hela tiden vilket förstås gör informationen intressant även för dessa.
Att "gnälla" och älta gammalt tjafs är knappast relevant, men att belysa nya problem är väl i högsta grad det?! Självklart är det toppen om moderatorerna uppmärksammar okynnesinlägg ämnade att smutskasta eller misskreditera konkurrenter.
Transparens är väl sååååå 2012 ;-)
|
Ja, fast är det ett nytt problem så är det väl också lämpligt att starta en ny tråd? Jonny menade inte alls att vi inte tillåter "gnäll", ett betydande antal av webbhotelltrådarna är som sagt var just "gnälltrådar".
Det är också bra om även nya medlemmar lär sig använda sökfunktionen
Det blir inte särskilt lyckat om alla inlägg som kritiserar Binero, Loopia eller City Network ligger i en enda tråd.
Visst är väl transparens lite av en trend idag men det är ändå långt ifrån alla företag som vare sig anammat trenden eller skulle gynnas av att göra så. Det är dock exempel på en diskussion som bör tas i en separat tråd