Visa ett inlägg
Oläst 2012-04-27, 09:53 #8
Euroadss avatar
Euroads Euroads är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 52
Euroads Euroads är inte uppkopplad
Medlem
Euroadss avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 52
Citat:
Ursprungligen postat av Webmasterpro Visa inlägg
Hej hej Euroads!

Fick detta mail från er igår (25/04/2012):

"Hej

Vi har nu uppdaterat vårt system för dig som inte har ett organisationsnummer, företag.

Till våra partners som är registrerade som privatpersoner måste vi därför be om att registrera ett nytt konto, där ni uppger ert personnummer. Ert gamla konto kommer på sikt att stängas.

Vi kommer nu att dra av 30% skatt samt arbetsgivaravgifter från er provision. Eventuella avvikelser kommer att regleras av Skatteverket. Detta kan tex beröra dig som ska ha en annan skattesats än just 30%.

Arbetsgivaravgifter:

Födda - 1946 : 10,21%

Födda 1947-1985: 31,42%

Födda 1986+ : 15,49%

Den provision du ser som inloggad kommer att vara din totala förtjänst. Du kommer att se avdrag för skatt och arbetsgivaravgift först på din kreditnota.

Detta gör vi för att ni själva inte ska behöva betala in er skatt, vilket kommer att underlätta för er.

Vänliga hälsningar,

EuroAds"

Då är min fråga till er, kommer det jag tjänat in på mitt nuvarande (privatperson)-konto betalas ut innan ni stänger av det eller kommer provisionen att förflyttas till det nya? Mailet kändes en aning luddigt!

Vänliga hälsningar
Hej,

Ja detta stämmer, nu kan alla som inte har något företag enkelt registrera sig hos oss för att tjäna pengar på tex en blogg. Vi tar hand om samtliga skatter i enlighet med svensk lag.

Hälsningar,

Tommy
Euroads är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat