Visa ett inlägg
Oläst 2012-04-25, 18:12 #12
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Citat:
Ursprungligen postat av coredev Visa inlägg
Spännande att man kan tycka så olika :-)

Vad jag stör mig mest på mobilsidor är nog:
1) Att mobilsidorna sällan erbjuder samma mängd information & funktioner som originalet
2) Att designen inte är samma, dvs jag måste börja om på nytt för att lära mig hur upplägget är, var jag hittar saker, etc.
3) Att mobilsidorna generellt är så dåligt testade med döda länkar, etc.
4) Att det inte finns någon klar gräns när man skall få upp mobilsidan vs. originalet. Från vilken skärmstorlek bör den riktiga sidan visas, 4", 5", 7"..? Skall jag få upp mobilsidan på läsplattan eller bara på mobilen?
1) Då har man i min mening misslyckats fatalt med mobilanpassningen.
2) Här finns det en poäng, men sanningen är att det oftast blir betydligt enklare att navigera på sidan. Tänk på att många besökare inte varit inne på sidan tidigare också.
3) Responsive löser ju detta helt iom att det är samma gränssnitt bara att det är anpassat efter bredden på sin skärm.
4) Det gör det visst. Övergångarna kan du definiera med pixelexakthet med hjälp av media querys. Om du drar i webbläsarfönstret kan du bli rörigt, men enda gången layouten eventuellt kan ändras annars är om du växlar mellan landscape och portrait och det ger i min mening en helt ny dimension i webbsurfningsupplevelsen. T.ex. på paddan kan du få upp sidebaren om du kör landscape eller få en annan layout med större bilder.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat