Visa ett inlägg
Oläst 2012-04-20, 23:00 #10
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorne Visa inlägg
Man kan tycka hur man vill, men det är vad som står i lagtexten som gäller och inte någons tyckte och smak. Kontrollanterna har inte rätt att hålla fast någon och gör sig skyldiga till olaga frihetsberövande. De har satt det i system för att de vet att de kan komma undan med det.
Precis, det var också därför jag skrev att det är helt rätt att polisanmäla kontrollanterna i det här fallet.

Visst finns det de som inte har pengar till att åka i storstäderna där det är ganska mycket dyrare men en duglig begagnad cykel går att få får några hundralappar och sen bör bidrag täcka de som är mest utsatta ekonomiskt. Övriga måste självklart betala för de produkter och tjänster de utnyttjar, oavsett om det är spårvagnen, tunnelbanan, godis eller en jacka.

När jag gick på gymnasiet cyklade de flesta i min klass 4-5 km till skolan. Det gällde även de som fick pengar till busskort då kommunen faktiskt gav just pengar till busskort och de faktiska korten. Ungdomarna mår bättre och kollektivtrafiken fungerar bättre för de som är i större behov av densamma.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat