Visa ett inlägg
Oläst 2012-04-14, 03:59 #30
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av MRDJ Visa inlägg
One page layout är inget "små-skutte-system", jag har utvecklat några av dem största webbsiterna i Sverige med denna teknik, så där har du fel igen.

Du ser det hela från din synvinkel som systemutvecklare. vi andra webbutvecklare har en helt annan syn på webbutveckling.

TS frågade inte om systemutveckling i .NETmiljö utan om nya webbtekniker

Sen vet jag inte vad du fått ifrån att jag kör PHP på serversidan, visst kör jag PHP men mestadels kör jag .NET men det är inte relevant.
Jag citerar TS inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av ReKa Visa inlägg
Hej,
för 10-12 år sedan arbetade jag som webbutvecklare och då gällde Asp, Html, Css samt lite Javascript.
Jag ska nu bygga en webbplats men undrar vilka tekniker man använder sig av nu...
Antar att Css och Javascript fortfarande används, samt .net ist. för klassisk Asp.

Men Html? Är det Html5 som nyttjas i webbsideproduktion?
För att förtydliga ännu mer så fokuserar vi på kärnpunkten:

Citat:
Ursprungligen postat av ReKa Visa inlägg
Jag ska nu bygga en webbplats men undrar vilka tekniker man använder sig av nu...
Antar att Css och Javascript fortfarande används, samt .net ist. för klassisk Asp.
Jag tolkar TS som att denne är en ASP.NET-intresserad... Rätt elelr fel, men eftersom jag jobbar en hel del i .NET så försöker jag hjälpa en .NET-kollega tillrätta så gott det går.

Men så länge som det finns Microsoft-hatare så ser de rött så fort man nämner en Microsoft-teknik i neutrala eller positiva ordalag.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat