Visa ett inlägg
Oläst 2012-04-08, 09:24 #12
gooses avatar
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 451
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
gooses avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 451
Jag gillar webforms för att de större cms:en fortfarande lirar webforms (framför allt då DotNetNuke). Jag tycker också att iomed asp.net v4 så har jag inte några problem med att jquery:a mina serverside controls längre som var ett större meck i tidigare versioner. Dessutom finns det en uppsjö med tredjepartskontroller och ett stort community. Vill jag ha bättre testabilitet kan jag köra MVP-pattern.

Jag är ändå inte tappad bakom vagnen, jag ser tjusningen med MSMVC med razor-engine, total html-kontroll osv. Dessutom börjar ju Microsofts egna CMS Orchard (som är byggt totalt med MSMVC i botten om jag förstått det rätt) få en mer mognad. Mitt nästa kundprojekt har jag tänkt köra i MSMVC. Eftersom det är ett litet mindre projekt funderar jag att köra VS11 och MSMVC4 (daredevil :O)

Dessutom i grund o botten använder båda approacherna samma ramverk så även om man börjar den ena eller andra vägen så är det mycket kunskap som man kan dela. ScottGu har en bra post i ämnet: http://weblogs.asp.net/scottgu/archi...articular.aspx

Hoppas inte detta är helt off topic
goose är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat