Visa ett inlägg
Oläst 2012-01-20, 12:35 #6
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
Citat:
Ursprungligen postat av kippex Visa inlägg
Det gäller ju att ha koll på datan. Premium må nyregistrera mycket domäner men de är definitivt inga snapbacks och att prata om att "vinna" 40% när det inte är något motstånd låter ju bara löjligt, skulle snarare uppsaktta det till 3-4%. De reggar bara junk, sen om de använder bottnätverk för att generera vinster kan man ju spekulera kring.

Ang. warehousing så finns det ju minst 10 registrarer som idag sysslar med det under .SE.

Nu ska jag läsa iaf, kul med uppmärksamhet i domänsammanhang.
Dem domäner som finns på min site är domäner som är reggade av script, max ca 1 minut efter att dem frisläpps, något som i praktiken är mycket svårt för en människa att "hinna före" och klassas därefter som en "snapback".

Dock får man ju inte blanda ihop antalet snapbacks med successrate. successrate är ju något som är i princip omöjligt för någon utanför att beräkna.

Tanken är ju att man skall se vilka aktörer som är aktiva inom snapback vilket jag tycker är relevant i sulos inlägg.


Enligt min statistik finns det ca 5 till 10 registrarer som registrerar flera tusen domäner och har under ca ett år bara en kund dom registrerar för. jag har mailat dessa aktörer och frågat om man kan anlita dem för att snappa domäner. svaret blir ofta att dem inte erbjuder snapback eller inget svar alls. Lägger man ihop 1 och 2 så förstår man att det är sammarbete mellan olika registrarer, Något som också strider mot registraravtalen.

Senast redigerad av MRDJ den 2012-01-20 klockan 12:40
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat