Visa ett inlägg
Oläst 2011-09-24, 12:54 #1
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Standard Högerspalten på startsidan.(Nyheter & Utvalda diskussioner)

Hej!

Jag tycker att ni borde göra om högerspalten på startsidan(/index.php) ganska mycket. Som det är nu så innehållet för det mesta helt irrelevant och ointressant.

Nyheter: Det är en del i forumet som alla andra(en av de minst aktiva delarna dessutom), varför är den så mycket mer intressant än vad de andra är? Vore det inte mycket bättre med en lista över de senaste trådarna i hela forumet istället? Jag tror inte medlemmarna främsta anledning till att komma hit är att läsa eller diskutera nyheter.

Utvalda diskussioner: Vad är det här? Jag kollade igenom lite snabbt. En tråd med senaste posten 2010 och fyra med senaste posten 2009... what? Hur är detta relevant eller intressant på något som helst sett?
Här borde man t.ex. kunna fixa en topplista med "heta" ämnen/diskussioner och rangordna efter de trådar med flest posts de senaste 5 dagarna eller likande.

Nu vet jag inte hur vBulletin fungerar, men det här borde inte vara så svårt att fixa. Båda går ju att lösa med en SQL-query(även om den andra kan bli ganska tung och skulle nog må bra av att cachas).

Senast redigerad av pelmered den 2011-09-24 klockan 14:14
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat