Visa ett inlägg
Oläst 2011-08-10, 11:57 #1
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
Standard Nu får ju Apple ge sig...

Hejsan WN.

Först och främst startar jag detta ämnet för att jag är lite sur över att jag inte kan köpa min Galaxy Tab ännu pga. Apple. Men långt ifrån därför jag "attackerar" apple med detta inlägget.
Detta kan bli ett intressant ämne mellan Applefanboys och Androidfanboys eller så kan det bli en intressant disskution.

Tycker Apple är så j-v fega som inte vågar ta konkurrens. Vi kan ta fallet med Samsung tex. Där Apple vill släcka ner Samsungs Galaxy serie pga. att enligt apple är produkterna lika apples egna produkter i mönster. Eller? För mig låter det bara som ren bullshit och mer som att Apple verkligen är rädda för Galaxy serien då vissa kritiker givit högre betyg på Galaxy än Apples produkter.

Just angående anklagelserna på Galaxys likhet till iPhone och iPad så citerar jag en rätt rolig kommentar på IDG:
Citat:
Byt ut Samsung mot Saab och Iphone mot BMW eller andra bilar så ser du hur löjligt det blir. De har alla fyra hjul och en ratt. Många har sina bildörrar i liknande ordning för att inte tala om hur motor, säten, stereo, handskfack, nackstöd, vindrutetorkare och växelspak är placerade. Rena plagiat rakt igenom. Men man konkurrerar främst på marknaden, inte i domstol.
Tyckte den var rätt klockren!

Men förövrigt så kan jag nämna att jag haft iPhone 4 samt macdatorer och inget emot produkterna, de är grymma och produkter med kvalite vad gäller allt förutom iPhone's glas (ingen kan säga emot).
Men sättet Apple vinner på marknaden är något som stör mig. Visst, tycker de har rätt att peka mot domstolen om en leverantör går ut med "Äppelträdet 4" och är ren liknelse till iPhone 4. Jag pekar till kommentaren ovan.

Sen när Steve Jobs (en av världens bästa VD'er, enligt mig) går ut på en Applemässa och ska gå igenom något om iPad så står han och förklarar hur iPad totalt kör över sina konkurrenter och alla andra plattor är bara ett gäng copycats.
Något halvår senare när han presenterar iOS 5 stängde jag ner direkt när han presenterade (MAGIC)"Notification Center", så fint som det heter. Denna baren är ju bara sååååå j-v Android sedan Androids start och det är ju ett av Androids guldklimpar som verkligen representerar Android i min mening.
Eller har jag fel?

Hade varit roligt och höra andras åsikter om detta.
youheardit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat