Visa ett inlägg
Oläst 2011-05-10, 22:10 #15
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Man kan aldrig göra folk nöjda. Visst är det tråkigt att Danielos är avstängd igen, men förra gången fick han komma tillbaka med villkoret att det skulle vara nolltolerans mot egenreklam från hans sida.

Tre inlägg tog jag bort i går som alla innehöll egenreklam, till viss grad. Vilket strider mot vår överenskommelse, och därför har han en timeout igen.

Ett exempel:
Citat:
Ursprungligen postat av http://www.wn.se/t1047756.html
Jag vill gärna komma till studiox undsättning, rena webbprojekt inom framförallt Web 2.0 är fruktansvärt svårt att prognotisera, jag har numera 2 helt skilda tjänster, hosting på EgenSajt och forumtjänst på EgetForum/GetForum/ForoGratis. Mot slutet av 2008 hade vi runt 5 miljoner sidvisningar per dag på runt 30 servrar, från att plötsligt utan förklarlig anledning sjunka dramatiskt under 2009 till futtiga 500 000 visn/dag för att nu under 2010 och 2011 återigen stadigt gå uppåt, inget av detta kunde jag i mina vildaste fantasier förutspå. Yllas, kan du nämna någon projekt som du har prognotiserat som sedan har stämt?

Det positiva i detta är att jag under just 2009 tog hela den avancerade multifunktions forumtekniken med lastbalansering, webbservernoder, mysql kluster osv. och skapade just EgenSajt plattformen, men som sagt, det beslutet togs helt on-fly utan någon som helst prognotisering under 2009.
Och som grädden på moset, kunde jag aldrig förutspå att EgenSajt skulle bli så otroligt populärt och konkurrenskraftigt som det blivit den senaste tiden.
Kanske inte verkar så allvarligt, men det slinker igenom allt för mycket när det kommer till Danielos: http://www.wn.se/showthread.php?p=20404783#post20404783
Citat:
Någon sådan spärr har inte vi och jag kan inte se anledningen till den heller.
All egenreklam som blir rapporterad eller upptäckt utav oss moderatorer blir borttaget. Att vi däremot är lite hårdare mot Daniel beror som sagt på vår överenskommelse (Jag var däremot inte den enda som uppfattade de rapporterade inläggen som egenreklam. Även de ~5 som faktiskt rapporterade inläggen gjorde det).

Regeln fanns innan min tid, jag hjälper bara till så att den följs.

Daniel har fått information om att han är välkommen tillbaka om en månad.

Tycker ni att något inlägg behöver moderering så tveka inte att rapportera det! Ni hjälper till att bedömma om det är egenreklam.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad