Visa ett inlägg
Oläst 2011-02-21, 23:22 #8
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda Visa inlägg
Trådlöst - du har förvisso rätt till stor del, men vissa sökord är relativt hårt konkurrensutsatta och där har jag i alla fall kunnat konstatera att man för en väldigt rimlig peng kan placera sig på topp 10 genom Jajja.

De kan inte garantera något, men som sagt, hamnar man inte på utlovad plats betalar man heller inget.

Känner man för att lägga en hel del tid och tårar på SEO själv så kan man ju göra det, men för mig och många av våra kunder är det viktigare att kunna fokusera på annat så då betalar man gärna de ganska få tusenlappar det kostar.
Det här var det jag förvänta mig :P
Att vissa serpar är enormt konkurrensutsatta och att man då, hyr in ett företag med kompetens och erfarenheter som löser det.

Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
I beg to differ. Köp tjänster relaterade till SEO från företag. Det hade jag tveklöst gjort ifall jag inte kunnat SEO. Det är hur effektivt som helst och lönar sig oftast i slutändan.

SEO är visst svårt skulle jag vilja påstå. Det där sökordet du snackar om - hur många konkurrenter har det? Och vilken sökvolym är det vi snackar? Det är först när du får dig en konkurrent eller två som dina kunskaper sätts på spel.

En förstaplacering på sökordet "hej jag heter rickard och jag tycker om nallar och motorcyklar" är ingenting att skryta om. Och då kan jag förstå ifall du tycker SEO är lätt

TS kan helt klart lyckas med SEO på egen hand. Men för att den skall bli utförd på ett så bra sätt som möjligt så kommer han högst sannolikt få sitta framför en dator i ett antal månader för att lära sig det hela halvdant.

Hellre att man hyr in ett företag som kan sin grej och får resultat än att man spenderar en hel del tid (vilket är en bristvara för alla(?) företagare) på att lära sig något som i slutändan inte genererar särskilt bra resultat.

Vad jag menar är att det alltid blir bättre ifall man hyr in ett företag.

Gällande Jajja så är jag kluven. Hört mycket dåligt om företaget av många jag innehar respekt för.
Vet inte om du bara tog " hej jag heter rickard och jag tycker om nallar och motorcyklar " som ett exempel p.ga din vilda fantasi, men det är inte ens i närheten av vad jag optimerar mot/för, då det är något som kan räknas som medelhögt sökord/fras som jag optimerar mot/för.

Japp, att sitta och läsa massa guider och prova sig fram kan kosta en tid och tålamod, och tid är pengar som kw_wasabi sa, så det är jag helt överrens om.

Men alla vi är olika, och alla tänker olika.
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat