Ämne: Signaturer
Visa ett inlägg
Oläst 2011-01-28, 19:28 #24
William William är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 102
William William är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 102
Citat:
Ursprungligen postat av youheardit Visa inlägg
svårt med radreglen. Står inget om vilken upplösning som man ska räkna det efter. Jag kan också ha text som egentligen bara är på en rad men blir 10 rader på en laptop.

Vissa skärmar får plats en hel bibel i signaturen på en rad. vissa andra blir 5 rader med bara en länk. (överdrift)

Men annars tycker jag WN sköter sig bra. Har sett andra forum där de tillåter bilder i signaturen.

Själv kanske jag har en liten dragen signatur med färgerna, men jag tycker de färgerna är mjuka och ville ha en lite roligare signatur, så hoppas inte det stör, jag tar annars bort det genast
Jag håller med dig och sen så tror jag inte att dina färger gör något egentligen. Jag tycker att de passar in bra, haha.

Sen så tycker jag faktiskt att man ska få ha sina länkar i signaturen, för det är väl mycket smidigare för medlemmarna att enklare kunna besöka andras sidor. Istället för att behöva gå in på någons profil. Jag tycker att det i många fall faktiskt är intressant att kolla vad folk äger för olika hemsidor och det har faktiskt hänt ganska många gånger att jag har klickat på någons länk(ar) i signaturen och blivit helnöjd med hemsidan. Eftersom det är mycket effektivare istället för att behöva gå in på användarens profil.

Som en hel del användare har påpekat, så är det ju faktiskt nofollow-länkar det handlar om inte mer än det. Sen så är ju detta faktiskt ett "webbutvecklarforum". Så det är ju inte så konstigt att folk vill visa upp vad de har gjort.Det är bättre att visa det man tycker är viktigast och helt enkelt fronta det.

Men, om det finns regler om just det. T.ex att signaturen inte för överskriva 2 rader. Men sen så beror det på hur stor ens datorskärm är, så för någon med en stor dataskärm kan signaturen bli kort, men om jag har en liten skärm då blir det en signatur med många rader. But I can't find that this is a problem, but that's my opinion. And everyone has different opinions about this.

Senast redigerad av William den 2011-01-28 klockan 19:34
William är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat