Visa ett inlägg
Oläst 2010-09-08, 18:28 #23
Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 159
Kaugesaar Kaugesaar är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 159
Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Jag tycker att den tråd jag tittade på var ett solklart exempel på styrkan med att alla kan kommentera. Att sälja "/blogg" på en domän hade lätt kunnat lura en nybörjare...
Tyckte dock det framgick ganska klart i hans beskrivning vad det var man köpte.

Citat:
Bloggen är en del av min affiliatesida som hittas på http://www***.se - grejen är den att själva hemsidan ligger på en wordpress-installation och bloggen på en annan. Så ifall du köper bloggen kan du enbart kontrollera vad som publiceras på /blogg och inte på själva framsidan.
Större delen utav inläggen handlar bara om hur han bör tänka om. För mig helt ofattbart att man kan godkänna sådana inlägg i en säljtråd. Det framgår som sagt klart och tydligt vad som säljs, åter igen borde det vara köparen som avgör om det är något som är intressant för han.

För vad har jag för intresse av att veta att ara kan tänka sig sälja några forumtrådar att Nemsis tycker det var en intressant idé utav ara att sälja forumtrådar. Pierre tyckte sweely hade en intressant idé att sälja en blogg på en befintlig webbplats men tyckte inte om "sxxt sidor". Boena är orolig för Sweely och Captain Taihland betalar folk för att blogga åt han.


Citat:
Ursprungligen postat av Santos Visa inlägg
Som köpare vill jag gärna veta om säljaren köpte sajten för 200 kr igår och försöker sälja den för 1000 kr idag till exempel.
Om man som köpare kan tänka sig att betala 1000kr för sajten så det väl inte minsta intressant vad säljaren köpte den för. Precis som när du köper en begagnad bil går du väl inte och frågar vad han köpte den för? Du värderar bilen och betalar den summa du tycker den är värd.
Kaugesaar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat