Visa ett inlägg
Oläst 2010-07-21, 00:04 #8
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Idag är när serven ligger på ett mjukvarusikt på flera servrar, och man flyttar runt "server" med ett musklick, så är jag skeptiskt.

Det kostar sjukt mycket pengar , även om lokalhyror sånt är dyrare i Sthlm, så har du andra fördelar, såsom bättre infrastruktur sånt i Sthlm. Går EL:en i Sthlm så är det en samhällsfara, går strömmen i hållan X, så är det ett pittoreskt inslag av lantlig idyll..:-)

Jag skulle aldrig köpa "colo" tjänster av ett företag som inte hade infrastruktur i Sthlm, om man vill ha 24/7 tillgänglighet.

Se bara på Loopias problem, det ligger i en stor industri stad som Västerås och FS Data verka inte heller har sina prylar i en riktig datahall.

Molnbaserade tjänster kommer göra att priserna pressar neråt.

Citat:
Ursprungligen postat av Terabyte Visa inlägg
Ja, jag förstår att el kostar och jag vill inte ha hur billigt som helst. Standardtaxor är ok, men fortfarande finns det få alternativ i Skåne, jämfört med Göteborg och Stockholm.

Själv har jag 3 burkar hos Glesys för tilfället och de kommer stanna där, då jag hittills (3år) anser att de är mycket bra, men det skulle vara kul och se lite Skånska alternativ. Malmö/Lund har inte mycket att bjuda på och HElsingborgs FSdata vill man inte ligga på.

Senast redigerad av klein den 2010-07-21 klockan 00:12
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat