Ämne: Html 5
Visa ett inlägg
Oläst 2010-06-16, 15:05 #26
dAEks avatar
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 678
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
dAEks avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 678
Citat:
Ursprungligen postat av martine Visa inlägg
Explorer har hållit oss webdesigners i bojor i flera år och nu gnäller du om att Webkit skulle vara någon form av bakåtsträvande.
Har du fått för dig att jag gnäller på WebKit behöver du nog läsa mina inlägg en gång till.

Citat:
Ursprungligen postat av martine Visa inlägg
Det är möjligt att det är olämpligt att försöka blockera andra webbläsare men utan Webkit och Firefox skulle vi fortfarande sitta med Explorer 6 - ja, Apple må använda Webkit-specifika tekniker men målet är ju faktiskt att skapa kapabla öppna standarder.
Ja, det är olämpligt. Öppna standader innebär ju att valet av webbläsare inte ska spela nån roll. Ändå väljer Apple år 2010 bl.a. att blocka alla webbläsare än sin egen.

Vad WebKit, Firefox, Opera eller annan webbläsares historia har med saken att göra förstår jag inte riktigt. Ja, de har betytt enormt mycket för utvecklingen och webben hade nog sett annorlunda ut om det inte vore för dem. Det betyder inte att det är ok att göra som Apple gjort. Jag tycker att det känns väldigt passé och förstår inte varför man gjort så men om någon kan förklara varför kommer jag att lyssna.

Senast redigerad av dAEk den 2010-06-16 klockan 21:06
dAEk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat