Visa ett inlägg
Oläst 2010-06-11, 23:58 #65
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Bra fråga Alex, och väl observerat av dig. Jag ska vara helt ärlig och hoppas att KristianE skrev vad han verkligen tyckte och min gissning är att han har fattat tycke för EgenSajt och att han verkligen upplevde att EgenSajt kunde fylla trådskaparens behov och jag hade i mitt fall tittat på KristianE's olika VPS alternativ och det som fick mig att höja ögonbrynen när det gäller hans vps:er är att han erbjuder 3200Gb överföring per månad vilket är rekord samt hans goda övervakning som ingår, och eftersom han hade skrivit något positivt om EgenSajt och hade hans tjänster färskt i huvudet och därför kom det naturligt för mig att nämna hans tjänster. Utifrån detta kan jag dock inte se att man som moderator borde göra något, jag och KristianE har inte varit i kontakt med varandra, vilket KristianE säkerligen kan intyga.

Jag ser varken att jag eller KristianE har gjort något medvetet fel, däremot ser jag mest att detta är ett resultat av den otroligt inaktuella och icke-fungerande egenreklamsregeln.

Vad man skulle kunna göra är helt enkelt att lägga till följande regel till mitt förslag:
- Om någon annan nämner och skriver positivt om din egen tjänst är det under några omständigheter inte tillåtet att du själv skriver positivt om dennes tjänst, då detta kan tolkas som ett försök att kringå egenreklamsregeln.

Senast redigerad av Danielos den 2010-06-12 klockan 00:55
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat